پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

دنبال اسم می گردیم!

اسم منو خاله ام انتخاب کرد.

اول قرار بود اسمم رو بذارن "پدرام"، اما یکی دو روز قبل از گرفتن شناسنامه، خاله ام "حسام" رو پیشنهاد کرد که چون به اسم پدرم هم می خورد، تصویب شد!

البته طبق قانون خاندان دهقانی، قاعدتا باید اسمم می شد "عباس". چون اسم پدرم "حسن" الینا 45 دقیقه بعد از تولدهست، اسم پدرش "عباس"، پدر پدرش "حسن"، پدر پدر پدرش "عباس" و ... همینجوری تا آخر یکی در میون! اما من جاخالی دادم، اسم "عباس" خورد به پسر عمه وسطیه!

من خودم از اسمم خوشم میاد! هم تلفظش راحته؛ هم کوتاهه؛ هم قابلیت در آوردن اسم مستعار نداره؛ هم به عربی راحت تلفظ می شه و هم در انگلیسی می گن Sam. اگه یه قانونی بود که مثلا می شد هر کسی بعد از ۱۸ سالگی هر اسمی که دلش می خواد برای خودش انتخاب کنه، من باز هم همینو انتخاب می کردم.

 

شما می دونین قرار بود اسمتون رو چی بذارن؟

از اسمتون راضی هستین؟ یا اگه امکانش بود عوضش می کردین؟

 

می شه لطفا یه اسم دختر بگین که: هم خوشگل باشه، هم ترجیحا فارسی باشه، هم معادل انگلیسی داشته باشه (مثل الهام که به انگلیسی میشه Eli) و هم نشه براش اسم مستعار درآورد!

 

پیشنهادهای وارده:

سارا، آناهیتا (Anna)، کتایون (Kathy)

کیانا، تینا، جاسمین، سوفیا، رکسانا

ماندانا، آتوسا

الینا، المیرا، الناز (هر سه تا می شن Eli)

پارمیس، نیکی، لیلا (Lili)

فرشته (آنجلا!)، هانا، نرگس (نارسیس)

آریانا، آرینا، هایدی

سودابه (سو)، شروین (شری)، ایران، نینا

آسویا، رژان

 

الینا انتخاب و تصویب شد!

نظرات 23 + ارسال نظر
فرهاد دوشنبه 24 مرداد 1390 ساعت 12:56 http://www.rahdari.ir

البته بنده که دیر رسیدم در انتخابات ولی...
1) بهت تبریک می گم واسه دخترت..ایشالله سالم و شاد باشه که اگر نبود این بچه ها مخصوصا مونثش زندگی به درد آب کش می خورد...
2) من که از اسمم خوشم می یاد...البته روزبه رو هم دوست دارم شدید و همچنین شایان
3) کلا وقتی می شنوم ایراندخت یا مه دخت خیلی خوش به حالم می شه..کلا دخت رو دوست دارم
4) این نظر خواهی تو باعث شد من هم یکی دو تاشون رو انتخاب کنم

محسن مهدی بهشت جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 14:51 http://filmamoon.blogsky.com/

ولادت الی دهقانی را به عمو محسن و رزیتا و همه دوستان و آشنایان و فامیلا تبریک میگم. امیدوارم او هم که اولین عکسش در اینترنت آپ شد بتواند وبلاگ نویسی را هر چه زودتر شروع کند. من نمیدانم که او میخاهد اسم بچه آینده ش رو چی بگذاره و اگر مایل باشید میتوانیم از همین حالا برای عمو محسن اسم نوه انتخاب کنیم. ما آماده گی نام گذاری داریم. شروع کنیم؟

سیامک سه‌شنبه 30 مرداد 1386 ساعت 13:02 http://morghegereftar.persianblog.com

در مورد صغری به نظر میرسه که خارجیش یه چیزی بشه تو مایه های صغی که البته اصولاً خارجی نیست.در مورد اسم خودم هم که خوب کیه که از یه همچین اسمی که به تیپشم میاد شاکی باشه.تازه دلیل اسم گذاریم هم خیلی توپه.کلاً یکسری موارد دست به دسته هم دادن که من تیریپ چریکی بردارم(شیشکی به افتخار خودم).اسم پیشنهادی من هم بعد از کتایون میتونه سودابه باشه که شاید خارجیش «سودی» یا «سو» بشه.اسم بعدی گیتاست که ممکنه خارجیا «گِیت» تلفظش کنن.البته الآن که فکر میکنم میبینم اصلاً حس جالبی نداره که به آدم بگن«گِیت».اسم بعدی لعبته که میتونه«لابی» تلفظ بشه و خوب از اسم قبلی-از لحاظ احساس و این حرفها- خیلی بدتره.اسم دیگه ای که میشه بهش فکر کرد تهمینه هست که البته خارجیش یکیم قضیه رو شک بر انگیز میکنه.احتمالاً به صدا کنندهء «تامی» همون حسی دست میده که وقتی یه دختر رو قلی صدا کنیم به ما دست میده.شروین هم هست که ایرانیش بیشتر پسرونست اما خارجیش میشه «شری» که بدی نیست.ایران هم میتونه باشه که خارجیش میشه«ایرن».نینا هم مثه ساراست و احتیاجی به تغییر نداره.اسمهای کردی زیادی هم وجود دارن که اصولاً نیازی به تغییرشون نیست.مثل آسو یا رژان.بازم اگه چیزی بود میگم.

محسن شنبه 27 مرداد 1386 ساعت 11:29

صغری که میشه جنیفر لوپز!

احسان پنج‌شنبه 25 مرداد 1386 ساعت 13:07

برای کی میخواهی؟؟؟؟؟!!!!
همون اسم خودش خوبه....

محسن پنج‌شنبه 25 مرداد 1386 ساعت 00:45 http://filmamoon.blogsky.com/

اشتباه لپی بوده. هایدی درسته. تازه مگه قرار نیست بخوریمش؟

کیو؟

ترانه چهارشنبه 24 مرداد 1386 ساعت 19:07 http://filmamoon.blogsky.com/

هایدا.

آدم یاد یه ساندویچ گنده می افته که هر جوری بخوریش بازم روی لباست سس می ریزه!

حسام چهارشنبه 24 مرداد 1386 ساعت 17:11

راستی اسم آریانا هم خوبه ها. هم ایرانیه هم خارجی! مثل آریانا ریچاردز. آرینا هم هست.

محسن چهارشنبه 24 مرداد 1386 ساعت 00:33 http://filmamoon.blogsky.com/

فرشته. که تو خارج بهش میگن آنجل یا آنجلا.
نخند. به چی میخندی؟ خنده داره؟
راستی هانا هم خوبه ها. هانای خودمون. هانا و خاهرانش یادته؟
تازه مثل سارا هم هست. به اونایی که از سارا طرفداری میکنن باید بگم که سارا خیلی زیاده. ایرانیای مقیم خارج ۷۰ درصدشون ساران. بعد موقع حاضر غایب کردن توی کلاس یک سارا که بگن ده تا میگن حاضر.
نرگس. نرگسم توی خارج میشه نارسیس. نارسیس وگلد موند یادته؟
هرو هم خوبه. Hero با همون تلفظ شجاعه. ولی کوردیه. تازه کردا که اند ایرانی بودنن. اسم خاهر هانای خودمون هرو ه. تو خارجم معنی داره.
اصلن یا کتایون یا هانا خیلی که اصرار کنن همون آنجل.

محسن سه‌شنبه 23 مرداد 1386 ساعت 18:57 http://filmamoon.blogsky.com/

منکه میدونم واسه خودت نمیخای. حتا میدونم واسه کی میخای. نوشتم که اعمال نفوذ کنیم و حرف خودمونو بر کرسی بنشونیم. اصلن پدر و مادر چیکارن که اسم برای بچشون بزران؟ معنی نداره.

این یعنی اند دموکراسی به شیوه ایرانی! راست می گین! پدر و مادر که دیگه کار خودشونو کردن، اطرافیان باید اسم بذارن.
من چند تا پیشنهاد دیگه هم دارم:
زیب النساء (Zizi)
شهرآشوب (sherri)
رابعه (Ruby)
ژیلا (استثنائا Zhila!!!)

لیلا سه‌شنبه 23 مرداد 1386 ساعت 13:00

لیلا هم خوبه. انگلیسیش هم میشه لی لی.

محسن سه‌شنبه 23 مرداد 1386 ساعت 10:03 http://filmamoon.blogsky.com/?PostID=46

ولی کماکان من به کتایون خودت رای میدم. اصلن دیگه شروع کن به نظر سنجی.

آخه من که واسه خودم نمی خوام!

رزیتا سه‌شنبه 23 مرداد 1386 ساعت 05:25

قرار بوده اسم منو به پیشنهاد مادر بزرگم(مادریم) بذارن: فرشته. که خوشبختانه پدرم راضی نبوده ولی از یه طرف هم چون موقع اسم گذاریه برادر بزرگم زورش نرسیده که اسم دلخواه خودش رو بذاره، بدون اینکه به مامانم بگه میره شناسنامه منو به اسم رزیتا میگیره! منم ازش ممنونم. در مورد اسم پیشنهادی به کیمیا نمیخوره ولی نیکی هم اسم قشنگیه.

نیکی قشنگه. البته نیکتا هم خوبه. هم Nicky میشه و هم به بیتا شبیهه که عمو محسن دوست داره.

نازنین دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 21:34

سلام. می خوام دو تا اسم پیشنهاد بدم: الناز و المیرا. هر دو هم ELI تلفظ میشن.

عمو دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 18:18

والله این که بچه رو مردم و تو مدرسه چی صدا میکنن که دست ما نیست! مگر اینکه به همون اسم بتی شناسنامه بگیری
البته الینا هم بد نیست ...

پارمیس هم قشنگه. هم ایرانیه هم شبیه اسمای خارجیه.
شهریار هم اسم دخترش رو گذاشت رومینا. اینم هم ایرانیه هم خارجی.

عمو دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 17:04

والله منم میگم سارا خوبه، هم ایرانیه هم خارجی هم راحته.
من اسم بیتا رو هم خیلی دوست دارم ولی حیف که به خارجی بتا صدا میکنن مثل آلفا بتا ...

نمیشه بتی صدا کنن؟

کامران دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 14:56 http://filmamoon.blogsky.com/

جاسمین. که همون یاسمینه ولی تازگیا توی ایران جاسمین هم میگذارن. خارجیم هست.

محسن دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 14:48 http://filmamoon.blogsky.com/

یادم رفت بگم که قراربوده اسم خودمو چی بزارن. من گویا حول و حوش تولد امام رضا دنیا اومده ام و قرار بوده اسمم رضا باشه ولی شده محسن. محسنم میدونی که اسم کودکی بوده که حضرت فاطمه قرار بوده به دنیا بیاره ولی مرده به دنیا اومده و الا یک امامی هم داشتیم که نامش محسن میشده ولی خب سعادت یارم نبوده که اسم امام نصیبم بشه.

محسن دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 14:37 http://filmamoon.blogsky.com/

آخه سارا و آناهیتا و کتایون کجاشون به کیمیا میخوره؟
اگه قرار بر اینه که : اسامی که خارجی و داخلیشون یکیه اینا هستند. سوفیا نمونه اش را هم دارم توی خارجه
رکسانا. از قرار رکس هریسون هم اسمش رکسانا هریسون بوده بعد عمل کرده و مرد شده اسمشو گذاشته رکس هریسون
ماندانا- اصلن اند خارجی و ایرانیه
ملیحه: این یکی رو خودم بعد از سوفیا پیشنهاد میکنم که خارجیشم میشه maly ولی خب خودش عربیه. پس بیخیالش.
آتوسا که خارجیش میشه Ati
در ضمن خلاصه اسم رو خود پدر و مادر باب میکنن مثل مثلن گلناز. هیش کی بهش نمیگه گلی یا نازی. میگه؟

بعداز مشورت با اهل بیت اسامی دیگری را هم برایت روانه میکنم.


تینا دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 11:07 http://redlife.blogsky.com/

یعنی کیانا نمیشه؟؟؟!!!تینا هم خوبه ها ولی اصلا به کیمیا نمیاد...ولی همون سارا و اناهیتای خودت از همه خوشگل تره. حالا به سلامتی مگه خبریه دونبال اسم می گردی؟؟؟!!

برای خودم که نه!

فرهاد دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 10:23 http://choone.blogfa.ir

من که از فرهاد هستم به شرط اینکه این تیشه رو از روی دوش من بردارن...
به نظر من زکیه خوبه...به انگلیسی می شه زکی...ZEKI
به کیمیا هم فکر کنم یه جورایی می خوره...؛توضیحات:اگر دنبال کیمیا می گردی زکی...

حبیب دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 10:23 http://nasimeshomal.blogsky.com/

سلام حسام جان
من تو اسم گذاری سررشته ندارم
داشتم رد می شدم دیدم دنبال اسم می گردی گفتم یه کمکی بکنم . حالا اگه کمک بدردنخور بود دیگه ببخشید. دو تا سایت می شناسم که شاید بتونه بهت کمک کنه:
http://www.esm.ir/
http://www.iranmania.com/Information/iranian_name/default.asp
ببخشید دیگه مزاحم شدیم
وقت کردی یه سر به ما بزن
پایدار باشی

خودم! دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 09:49

سارا (همه مشخصات رو داره)
آناهیتا (Anna)
کتایون (Kathy)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد