پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولانا

۹ ساله بودم که با شعرای مولانا آشنا شدم و باهاشو ارتباط برقرار کردم. مولانا شعرای فوق العاده ای داره که در عین زیبایی نوشتاری و غنای معنایی، ساده هم هستن. امسال، سال مولانا و امروز هشتصدمین سالگرد تولدشه.

به همین مناسبت یکی از شعرهاش که خیلی دوست دارم رو می نویسم:

 

زهی عشق زهی عشق که ماراست خدایا

چه نغزست و چه خوبست و چه زیباست خدایا

 

چه گرمیم چه گرمیم ازین عشق چو خورشید

چه پنهان و چه برهان و چه پیداست خدایا

 

فتادیم فتادیم بدانسان که نخیزیم

ندانیم ندانیم چه غوغاست خدایا

 

زهی ماه زهی ماه زهی بادۀ حمرا

که مرجان و جهان را بیاراست خدایا

 

فروتاخت فروتاخت شهنشاه سواران

زهی گرد و زهی گرد که برخاست خدایا

 

چه نقشست چه نقشست بر این صفحۀ دلها

غریبست غریبست ز بالاست خدایا

 

خمش باش خمش باش که تا فاش نگردد

که اغیار گرفتست چپ و راست خدایا

 

از آن آب چنانست که ما چرخ زنانیم

نه از کفّ و نه از دفّ و نه از ناست خدایا

 

نه دامست نه زنجیر، همه بسته چرائیم

چه بندست و چه زنجیر که بر پاست خدایا

نظرات 7 + ارسال نظر
دارا سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 22:53

آنکه کف را دید پالوده شود
وآنکه دریا دید آسوده شود

پروانه.ا سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 20:01 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

به به اینجا صجبت از مولاناست.
من عاشق کتاب خط سوم هستم. بیش از سی سال است که آن را می خوانم ولی همیشه برایم تازه است.
قونیه هم رفتم. شهری با سکوتی عجیبدر آنجا انگار مولانا زنده است.

سلام
ولی من شما را می شناسم شما از دوستان وبلاگ شیرین و دلنشین بعد از بیست و سه هستید .وقتی به آن وبلاگ میروم حتما کامنت شما را می خوانم قبلا هم دو سه بار به وبلاگ شما آمده ام یکبار هم برای یک پست به اسم کارتون بود خیلی نوشتم ولی متاسفانه اینترنتم قطع شد و من هم حوصله نکردم دوباره بنویسم اگر اشتباه نکنم در یکی از پست های شما خواندم کارشناس آی تی هستید. خوب همکار هستیم .
شاد و تندرست باشید

سلام همکار گرامی
اول از همه بگم از اینکه به قونیه رفته اید و من هنوز نرفته ام به شدت به شما حسودی می کنم! ای کاش در یک پست درباره این شهر و حال و هوایش مطلبی بتویسید که ما هم بخوانیم و لذت ببریم.
موفق و بودا باشید

گیلناز دوشنبه 9 مهر 1386 ساعت 20:26 http://www.hichvahame.persianblog.ir

سلام...چه جالب...اینکه درست همون روزی که من در مورد حافظ و فال حافظ تو بلاگم نوشتم شما هم از مولوی شعری نوشتید...
شاد باشید...آدمی که از شعر لذت می بره می تونه همیشه شادی رو تجربه کنه...در لابلای اشعار و کلمات...

تینا دوشنبه 9 مهر 1386 ساعت 13:03 http://redlife.blogsky.com/

چه شعر قشنگی رو انتخاب کردی .کامله؟؟فکر کنم یکی از قشنگ ترین شعرهای مولانا باشه...

احسان یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 21:19 http://nagofteh-ha.blogsky.com

بابا.... بهت نمی آد.... اگه اشتباه نکنم یک نقشه ای برای مولوی کشیدی... نکنه می خوای فیلم تخیلی بسازی؟

اتفاقا درباره زندگی مولوی، از ملاقاتش با شمس تا ناپدید شدن شمس (که می گن به دست پسر مولوی کشته شده) می شه یه فیلم خیلی خوب ساخت.

فرهاد یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 10:11 http://www.rahdari.ir

گفت که سرمست نیی رو که از این دست نیی
رفتم و سرمست شدم وز طرب آکنده شدم
گفت که با بال و پری من پرو بالت ندهم
در هوس بال و پرش بی پر و پرکنده شدم

خدا کنه مولانا رو دیگه از ما نگیرن

محسن م ب یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 09:46 http://after23.blogsky.com

بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید
در این عشق چو مردید همه روح پذیرید.



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد