پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

Yahoo! Widgets

یکی از امکانات جذاب ویندوز ویستا، Sidebar هست که یه تعداد ابزار رو به صفحۀ desktop اضافه می کنه؛ ابزارهایی مثل ساعت دیواری، تقویم، قاب عکس، انواع بازی ها و utilityهایی که قابل customize شدن هستن و می شه اونها رو به هر شکل و ترتیبی که دوست دارین کنار صفحه قرار بدین. صدها ابزار رایگان هم روی سایت مایکروسافت وجود داره که می تونین اونها رو داونلود و به sidebar اضافه کنین.

 

همونطور که قبلاً هم گفتم، هنوز نمی شه به ویستا کاملاً اعتماد کرد و اونو بعنوان سیستم عامل اصلی روی کامپیوتر نصب کرد. هنوز bugهای زیادی داره و خیلی از نرم افزارها هم روش نصب نمی شن. علاوه بر تمام اینها، ویستا به سخت افزار قدرتمندی نیاز داره که شاید خیلی از کامپیوترها فاقد اون مشخصات باشن. به نظر من در حال حاضر ویندوز XP (با SP2) بهترین سیستم عامل مایکروسافت هست که کاملاً قابل اعتماده.

 

Widget یکی از برنامه های Yahoo! هست که دقیقاً کار Sidebar ویستا رو انجام می ده. البته مدت زیادیه که اومده و مطمئناً کاربران جدی ویندوز و اینترنت باهاش آشنایی دارن. کافیه Widget رو داونلود و نصب کنین تا بطور رایگان از امکانات مختلفش استفاده کنین. این برنامه فقط چهارده مگابایت حجم داره و بعد از نصب یه تعداد ابزار رو به همراه خودش نصب می کنه، از جمله ساعت، تقویم، پیش بینی وضع هوا، قاب عکس دیجیتال، نمایشگر منابع سیستم،... . صدها ابزار دیگه هم روی سایت Yahoo! وجود داره که می تونین اونها رو بطور رایگان داونلود کنین. حجم هر ابزار در حد چند ده کیلو بایت هست و حتی می تونین خودتون یه ابزار جدید بنویسین و به Yahoo! معرفی کنین.

 

صفحۀ desktop من اینه (روش Right-Click کنین و اونو Save کنین تا تصویر بزرگترش رو ببینین):

 

 

ساعت دیواری رو گذاشتم اون بالا، زیرش پیش بینی وضع هوا هست و تقویم شمسی/میلادی. قاب عکس (که در زمان های قابل تنظیم عکس هایی رو از روی هارد کامپیوتر به صورت slide show نمایش می ده) و اون پایینی هم ابزاریه برای دسترسی سریع به فولدرهایی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرن.

 

جدول سودوکو، دفترچه یادداشت، دفتر تلفن، ابزار تبدیل واحدهای مختلف به هم و ماشین حساب مهندسی از ابزارهایی هستن که زیاد باهاشون سر و کار پیدا می کنم. اما مفیدترین ابزار RSS Reader هست که من رو از سر زدن به وبلاگهای مختلف برای دیدن اینکه آیا جدیداً آپ شدن یا نه راحت می کنه.

 

کافیه آدرس RSS وبلاگ هایی که می خواین چک کنین رو بهش بدین تا با تنها چند لحظه اتصال به اینترنت تیتر آخرین پست هایی که به اون وبلاگها ارسال شده رو براتون نمایش بده. ابزاری که باعث صرفه جویی زیاد در زمان اتصال به اینترنت می شه.

 

تمام ابزارها قابل customize شدن هستن و می شه اونها رو به هر ترتیب و با هر فرمتی که می خواین روی صفحه بچینین. می تونین Widget رو طوری تنظیم کنین که با بالا اومدن کامپیوتر اجرا بشه و بطور خودکار ابزارهای دلخواه رو در مکانی که براشون انتخاب کردین بچینه.

 

لینک داونلود Widget اینه: Yahoo! Widgets

لینک گالری ابزارهای رایگانش هم اینجاس: Gallery

 

به نظر من نصب این برنامه علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن کارآیی کاربر می شه، بر جذابیت های ویندوز هم اضافه می کنه و کارها رو تا حد زیادی ساده می کنه.

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا جمعه 27 مهر 1386 ساعت 22:50

خب نامرد اینا رو داونلود میکنی به ما هم برسون دیگه!

شما اول برادریتو ثابت کن بعد...!

محسن م ب جمعه 27 مهر 1386 ساعت 21:10 http://after23.blogsky.com/

من این برنامه رو نصب کردم ولی یک میلیون آیکون توی دسک تاپم اومد. مجبور شدم همشو پاک کنم. البته آی کیو ی خودمم باید در نظر بگیرم. دوباره سعی میکنم.

بطور پیش فرض چهار تا ابزار روی صفحه میاد و فقط یه آیکون هم اضافه می شه. می تونین هر کدوم رو که نخواستین روش کلیک راست کنین و بعد Close Widget رو انتخاب کنین که بسته بشه.
اون نواری هم که سمت راست صفحه اضافه می شه رو میشه با کلیک راست روی خود نوار (یا آیکونی که اون پایین کنار ساعت میاد) و انتخاب Hide مخفیش کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد