پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر حلقه سبز

بعد از دو سال انتظار، قسمت اول سریال حلقه سبز (حاتمی کیا) امشب ساعت یه ربع به نه از شبکه سه پخش شد... راستش زیاد خوشم نیومد.

بازی حمید فرخ نژاد خیلی غیرطبیعیه و توی ذوق می زنه. بعد هم ملت از همون چند دقیقه اول فهمیدن که این یارو روحه و فقط دختره می بیندش، دیگه چه نیازی هست به این همه تعلیق؟ به لطف ویدئو و DVD و ماهواره مردم انقدر فیلم دیدن که بگی ف می رن تا Fargo و Final Destination 3!

تعلیق خیلی ضعیف بود، نورپردازی، تصویربرداری و حتی میزانسن مشکل داشت، موسیقی هم چندان چنگی به دل نمی زد.

چیکار کنم خب؟ انتظار من از حاتمی کیا خیلی بیشتر از اینه که مثل سریال های مدل "راه بنداز، جا بنداز" با خودم بگم حالا قسمت های بعدی بهتر می شه. من توقع دارم سریال حاتمی کیا از همون قسمت اول ضربه اش رو وارد کنه... که نکرد.

حالا من که به هر حال تا آخر می بینمش، اما واقعا امیدوارم قسمت های بعدی بهتر از این باشه. انتظار ما از سازنده روبان قرمز خیلی بیشتر از ایناس.

نظرات 10 + ارسال نظر
سیروس پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 23:53

من شخصا اقای حاتمی کیا را بسیار دوست دارم.
دوستان باید بدانند ایشان یک فیلمساز مسلمان اند که در جمهوری اسلامی فیلم میسازند و این یعنی حدود ۶۰۰۰۰ مانع ذهنی و عینی.اگر کارگردانی در این شرایط فیلم هائی مثل روبان قرمز و اژانس شیشه ای وحتی ارتفاع پست را در کارنامه خود داشته باشد باید به او دست مریزاد گفت.با این حال همه چیز این سریال بسیار نا امید کننده بود از انتخاب قصه تا بازی ها ومنطق داستان ....وغیره امیدی هم به جا افتادن نباید داشت.

نسترن بنی اعتماد دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 13:10

سلام به نظر من یکی از نقاط قوت این سریال بازی متفاوت و روان حمید فرخ نژاد است که بر اساس تحلیل دقیق و تکنیک مشابه سازی انجام گرفته .دوستان در تحلیل شخصیتی از یاد نبریم که روح یک شخصیت معلول با تعاریف رایج از یک انسان سالم متفاوت است از طرفی قائده وملاک ارزیابی شخصیتهای غیر واقعی و نا متعارف ما را وارد عرصه سلیقهایی می کنه که گاها باعث میشه ما در برابر اینگونه نواوری ها بلا تکلیف باشیم اصولا بازیگرانی که جرات تجربه در عرصه های مختلف ونو را داشته باشن در سینمای ما بسیار کمن.به فرخ نژاد و قدرت تجربه گراییش تبریک میگم.

سیما شنبه 5 آبان 1386 ساعت 11:57

منهم فعلا از قسمت اول این سریال خوشم نیامد یعنی جذبم نکرد. اما یک نقدی در همشهری خواندم که فیلمنامه این سریال خیلی شبیه فیلنامه اغما است و لی طرح آقای حاتمی کیا قدیمی تر است یعنی یکجورایی با زبان بی زبانی مطبوعاتی می خواست بگه که طرحش را دزدیدند. اما برای من مشخص نگردید آیا این روح در زندگی قبل از مرگش عقب مانده ذهنی بوده است یا معلول جسمی چون در روح بودنش عقب مانده ذهنی است و حالا چرا آقای حاتمی کیا همه این موارد را با هم مخلوط کرده یعنی چرا هم معلول جسمی و هم ذهنی و هم روح من فعلا نفهمیدم هدفش چیست؟

فرشته جمعه 4 آبان 1386 ساعت 20:00 http://fereshblog.blogsky.com

از دید من برای نشون دادن روح باید از طراح های لباس قوی استفاده کرد نه اینکه به بازیگر بگن یه دست لباس سفید از توی کمد بردار بپوش.... فرخ نژاد بیشتر شبیه یک دیوانه ظاهر شد تا یک روح سرگردان ... باز ی بازیگر ها هم خیلی بی روح بود ...
من نمیدونم این سینمایی های ما دی وی دی و فیلم های هالی وودی و ... رو نمیبینن؟؟؟ اگه میبینن پس چرا پیشرفت نمیکنن !!!

محمد چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 16:55

بابا بیچاره حاتمی کیا چیکار کنه که این سریالهای ماه رمضون ...ده به سلیقه ی بیننده
به نظر من بیشتر باید صبر کرد و من شک ندارم حاتمی کیا حرف جدیدی برای گفتن داره
به هر حال قسمت اولش اصلا به دلم نچسبید

فرهاد دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 13:14 http://www.rahdari.ir

جسته و گریخته قسمت اول سریال رو دیدم...دیدن روح خیلی نخ نما شده...یه جورایی تهوع آور...حاتمی کیا رو دوست دارم به خاطر روبان قرمز و تا حدودی آژانس...فقط...اما از شخصیتش خیلی خوشم می یاد..از طرز فکر و بیان خاص خودش....از نغز گوییهاش....
سال ۱۳۹۰ : حاتمی کیا تنبان بنفش را جلوی دوربین برد...؛

فرزاد یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 13:36

سریال وقتی قسمت اولش جذاب باشه ، مخاطب رو جذب می کنه نه اینکه 10 قسمت بگذره بعد بقول شما ضربه بزنه !
. فیلم که نیست بگی خوب اولش قشنگ نبود ولی از نیم ساعت بعدش خوب شد پس تحمل می کنم ! صحبت از چندین و چند قسمت 45 دقیقه ایی ه .
قسمت اول این سریال هم به نظر من جذابیتی برای انتظار کشیدن قسمت بعدیش رو نداشت . من زیاد به عوامل تکنیکی ساخت سریال کار ندارم چون یه سریال میتوننه جذاب باشه ولی نور پردازیش عالی نباشه .برای دیدن یه سریال میشه تا هفته بعد لحظه شماری کرد حتی اگه میزانسن ها ش هم مشکل داشته باشه و ...
نمی دونم شاید یه خورده توقع من از سریالهای ایرانی (از وقتی افتادم تو نخ سریالهای امریکایی ) بالا رفته ولی اگه قسمت دوم این سریال هم مثل اولیش باشه دیگه نگاه نمی کنم .

دقیقا همینطوره. وقتی سریالی مثل Lost رو دیده ایم که از همون پلان اول ضربه اش رو وارد می کنه و هر قسمت طوری تموم می شه که برای دیدن ادامه اش لحظه شماری می کنیم، دیدن سریال های اینچنینی جذابیت زیادی نداره.

سیامک یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 10:46 http://morghegereftar.persianblog.ir

من دلیل این شیفتگی شما نسبت به این آدم رو نمیفهمم. هنوز یادمه که تو دو هفته اول اکران ارتفاع پست هر شب یه کانال بود.بله!منم روبان قرمز رو دوست دارم. اما هیچ وقت وسترنی رو که سینما ۴ یک هفته بعد از روبان قرمز نشون داد یادم نمیره. هیچ وقت بعد از ظهر سگی رو موقع دیدن آژانس از ذهنم بیرون نمیکنم.بله!ایشون واقعاً در امر بومی سازی خبره هستن و اصول سینما رو هم نسبت به خیلیها خوب بلدن اما در حدی نیستن که کسی بخواد شیفته ایشون باشه. تا وقتی یکی مثه پرویز صیاد هست که فیلمی مثه بن بست رو میسازه تا وقتی علی حاتمی تو ذهن مردم ثبت شده تا وقتی بیضایی هر چند سال یه فیلم میسازه، دیگه چه دلیلی داره که ماها بریم شیفته کسی بشیم که سر سفره این حک.مت خرده تا انقدی شده.

اتفاقا من هیچگوننه شیفتگی نسبت به آقای حاتمی کیا ندارم. بعضی از فیلمهاشو دوست دارم (مثل روبان قرمز و بوی پیراهن یوسف) و خیلیهاشم دوست ندارم (از آژانس به بعد همه!). اما هر چی که باشه حاتمی کیا در عرصه فیلمسازی این مملکت آدم خیلی بزرگی محسوب می شه. پس لازمه بدون شیفتگی و به دور از سر و صدا ساخته هاش رو نقد کنیم. یا حداقل نظرمون رو بگیم. چون به قول خودش اگه اطرافیان به زبان دوستانه به من بگن بهتر از اینه که بعدا دشمنانم با لحن دیگه ای به گوشم برسونن! (البته این قضیه به قبل از ساخت مربوط می شه، الان که دیگه کاریش نمی شه کرد).

محسن م ب یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 01:28 http://after23.blogsky.com/

من ندیدم. ولی سریال ها معمولن باید جا بیفتند. هر چند خیلی وقتها از نظر داستانی جا میفتند.

احسان شنبه 28 مهر 1386 ساعت 23:29 http://nagofteh-ha.blogsky.com

باهت موافقم... کاملا.
به نظر من داستان لو رفت... هر چند ممکنه وسطاش خیلی چیزهای جذاب اضافه شه اما خط اصلی مشخصه... فرخ نژاد هم به نظر من خوب شخصیت پردازی نشده... بازیگر قویه ... در هر صورت خیالم راحت شد... حالا می تونم هر چند هفته یکبار سریال رو ببینم.!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد