پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

به یاد خسرو شکیبایی

"این زن سهم منه، حق منه، عشق منه... من طلاق نمی دم" (هامون، ۱۳۶۹)

 

خسرو شکیبایی یکی از بازیگران مورد علاقۀ من بود، جنس بازیش رو دوست داشتم. اصلا نمی تونم بعضی فیلم ها رو بدون صدای شکیبایی و سبک خاص بازیش تصور کنم: هامون، سارا، بانو، یکبار برای همیشه، خانۀ سبز، کیمیا، خواهران غریب، سالاد فصل، اتوبوس شب... شکیبایی بخشی از سینمای ایران بود. شکیبایی فرم بازیگری خاصی رو ارائه کرد که هیچوقت کهنه نشد.

 

خسرو شکیبایی امروز ساعت ۹ صبح در بیمارستان پارسیان تهران – بعلت عارضۀ قلبی – درگذشت. (منبع خبر)

نظرات 13 + ارسال نظر
دارا سه‌شنبه 1 مرداد 1387 ساعت 14:17

تیپ و صدای جالبی داشت. ازش خوشم می اومد.حالا بعضی وقتا نعشه بود که بود.روحش شاد.
مثلن مهاجرانی.....................

فرشته دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 13:06

خداییش حسام آخر اعتیاد بودااااااااااا
دیشب یه فیلم ازش پخش کرد که از اول تا آخر فیلم نعشه بود.

شاید ولی با این وجود محبوبیت زیادی داشت.

محسن یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 22:40 http://filmamoon.blogsky.com

من نمیدانم چقدر کار دوبله کرد ولی اولین فیلمی که به عنوان دوبلور توش حرف زد شاه لیر گریگوری کوزنیتسف بود.

در چند فیلم قبل و بعد از انقلاب بعنوان دوبلور کار کرد، اما عجیب بود که بهش می گفتن صدات به چهره خودت نمیاد!

حمیدرضا یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 18:56

درسته که سینمای ایران رو اصلا دوست ندارم و نمی پسندم با این همه خانه سبز یاد این هنرپیشه بزرگ رو برای همیشه تو ذهنم نگه داشت.روحش شاد ویادش گرامی

محسن یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 01:02 http://axamoon.blogsky.com

من صداشو از خودش بیشتر دوست داشتم.
اولین کسی بود البته با کاری که توی هامون و مهرجویی باهاش کرد و اون اینکه دیالوگ رو از شکل بی غلط و بی تپق در آورد. و خیلی طبیعی تر به نظر می آمد. همه ما در گفتار روزمره با کلی غلط و تپق زدن حرف میزنیم حالا چرا باید توی فیلمها آرتیستا شمرده و واضح حرف بزنند. و این یادگاری را از او و مهرجویی داریم.
امروز همه از او حرف میزدند و غصه می خوردند. چون یکی از هنرمندان بزرگ سینمای اندیشمند ایران دیگر در هیچ فیلمی بازی نمیکند.

جالب اینکه در اولین فیلم ها می خواستن بجایش دوبلور بذارن و گذاشتند! می گفتن صدات بهت نمیاد! کلی تلاش کرد تا بقیه رو متقاعد کنه صداش به خودش میاد و مهرجویی در هامون اولین کسی بود که این حرف رو باور کرد... حالا صدای شکیبایی بیشتر از چهره اش در یادها ماندگار شده.

تینا شنبه 29 تیر 1387 ساعت 15:16 http://redlife.blogsky.com/

صدای خسرو شکیبایی واقعا دلنشین بود .مخصوصا قسمت هایی رو که در فیلم خانه ی سبز صحبت می کرد.همیشه توی ذهنم مونده...از چیز هایی بود که تکرار نشدنیه. روحش شاد.

محمد شنبه 29 تیر 1387 ساعت 15:05

خانه سبز مصادف بود با سن نوجوانی من و چقدر خوب یادم هست که چقدر لذت میبردم...
روحش شاد

سیما شنبه 29 تیر 1387 ساعت 13:52

واقعا زود بود که شکیبایی برود . شکیبایی همانطور که گفتی سبک خاصی را از بازی و همینطور نوع خاصی نگاه را با هامون به ارمغان آورد اما به نظر من یک کمی کلیشه ای شده بود اما هم اینکه کسی چیزی را بیاورد و همه فیلمها و سریال هایش هم به یاد ماندنی باشد خودش هنری است هر کدام از فیلم ها و سریالهایش در زمان خودش یک چیز نو با خودش داشت هر چند این به فیلمنامه و کارگردان هم مربوط می شود اما حتما شکیبایی هم در این شکل گیری سهمی داشته است مثل خانه سبز که نگاه تازه ای به زندگی را ارائه داد و تا مدتها کلمات قهریم اما حرف که می زنیم در زبان مردم بود که من به تازگی برخی پنج شنبه ها تکرار این سریال را می دیدم هنوز مطالبش و اجرایش جذاب بود و تازگی داشت.
راستی چه خوب شد سال گذشته جایزه گرفت .....
به هر حال روحش شاد و یادش گرامی صدایش که هیچ وقت فراموش نمی شود

احسان جمعه 28 تیر 1387 ساعت 22:57 http://nagofteh-ha.blogsky.com

ترو خدا باور کنین!!

خیلی حیف شد. چون من عاشق بازیش بودم. مخصوصا در خانه سبز!!!

گلناز جمعه 28 تیر 1387 ساعت 19:53

خیلی ناراحت شدم....باور کردنش خیلی سخته...

فرشته جمعه 28 تیر 1387 ساعت 16:20 http://freshblog.blogsky.com/

روحش شاد و یادش گرامی. . . باور کردنی نیست!!

فرهاد جمعه 28 تیر 1387 ساعت 15:06

واقعا باور نکردنیه..خیلی سخته...خیلی

عمو جمعه 28 تیر 1387 ساعت 13:00

اصلا قابل باور نیست، خدا بیامرزدش ، همونطور که گفتی شکیبائی بخشی از سینمای ایران بود که تعدادی از بیاد ماندنی ترین فیلمها رو بازی کرد.

من تو سینمای ایران تعداد معدودی بازیگر رو دوست داشتم که شکیبائی یکیشون بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد