پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی کوتاه بر فیلم 4Luni, 3 Septamani si 2 Zile

چهار ماه، سه روز و دو هفته – رومانی – محصول ۲۰۰۷

"رومانی، سال ۱۹۸۹: در حالی که دولت سقط جنین رو ممنوع و بعنوان یک جرم اعلام کرده، دختر جوانی سعی می کنه به دوستش کمک کنه تا مخفیانه جنین چهارماهۀ اون رو در اتاق یک هتل و توسط یک پزشک سقط کنه..."

یک تریلر/درام سیاه به سبک دوگما ۹۵ (دوربین روی دست، نماهای ثابت طولانی و استفاده از پلان سکانس). فیلم دارای نشونه های بسیار زیادیه که مطمئناً با یکبار دیدن نمی تونیم همۀ اونها رو کشف کنیم.

شاید خیلی ها حوصلۀ دیدن چنین فیلمی رو نداشته باشن؛ فیلمی که در اون یک نمای 8 دقیقه ای وجود داره که دوربین بطور ثابت از شام خوردن و صحبت کردن چند نفر دور میز فیلمبرداری کرده... اما اگر کارگردان از این سبک برای ساخت فیلمش استفاده کرده مطمئناً دلیل خاصی پشت این انتخاب وجود داشته...

دربارۀ معنی آخرین سکانس و خصوصاً آخرین نمای فیلم بحث های زیادی مطرحه که اگر کسی فیلمو دیده دلم می خواد درباره اش با هم تبادل نظر کنیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدیه جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 00:55 http://badoom.blogsky.com

از چند نفر دیگه هم شنیدم تعریف این فیلم رو، ولی خوب هنوز گیرش نیاوردم تا ببینم! وبلاگت خیلی موثره روی فیلم دیدن های من. مرسی یه عالمه

ممنون از کامنت انرژیبخش شما!

محسن پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 23:57 http://filmamoon.blogsky.com

ولی من اتفاقن از فیلمهایی که سکانسهای طولانی دارند خوشم میاد. ریلکس میشینم و نگاه میکنم. حرکات دوربین را هم یک لجظه توی این سکانسها از دست نمیدم.

کاملا درسته. در اینجور فیلم ها ما فقط درگیر خود قصه می شیم و تنها به رفتارها و احساسات کاراکترها توجه داریم و فکرمون با حرکات مدرن دوربین و تکنیک های جلوه های ویژه منحرف نمی شه.

سعید پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 13:52 http://khattricks.blogfa.com

سلام حسام جان
بله خوبم و به دعا گویی مشغول.
امیدوارم در حال و هوای مقدمات زندگی مشترک از لحظه هایت حداکثر لذت را ببری. که دیگر این لحظات شیرین تکرار شدنی نیست و بعدا جای خود را به شیرینی های جور دیگری میدهد.
اگر شد یه سر به وبلاگ جدید من که ادرسش را در لینک همین نظر دادم بزن و رهنمودی بده.

ارادتمند

همین الان میام!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد