پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر Angels and Demons (ران هاوارد – ۲۰۰۹)

 (دارم سعی می کنم به روال سابق برگردم...)

فیلمی که امسال از همه بیشتر منتظرش بودم رو بالاخره دیشب دیدم. فیلمی که بر اساس داستان دیگه ای از دن براون (رمز داوینچی) ساخته شده و ران هاوارد اون رو کارگردانی کرده.

در فرشتگان و شیاطین، باز هم تام هنکس رو می بینیم در نقش رابرت لانگدون نشانه شناس معروف که اینبار در واتیکان به دنبال نشانه هایی می گرده تا جلوی گروهی تروریست که قصد نابود کردن دنیا رو دارن بگیره...

داستان این فیلم، نسبت به رمز داوینچی، از پیچیدگی کمتری برخورداره و بیشتر بر جنبه های اکشن داستان تاکید شده تا کند و کاو در مبانی مذهبی مسیحیت. به نظر من رمز داوینچی فیلم کاملی بود که همه چیز رو به درستی سر جای خودش قرار داده بود (فیلمنامه، شخصیت پردازی، دیالوگ ها و ساختار)؛ اما در فرشتگان و شیاطین – با وجود ساختاری حرفه ای تر- کاستی هایی دیده می شه که نمی تونه انتظار بیننده ای (که با تصور دیدن ادامه ای بر رمز داوینچی به تماشای این فیلم نشسته) رو برآورده کنه.

اگه به فیلم های اکشن جنایی علاقمند هستین، از این فیلم حسابی خوشتون میاد، در ضمن اگر کتاب فرشتگان و شیاطین رو نخوندین، سعی کنین نسخۀ با زیرنویس فارسی رو پیدا کنین.

امتیاز: ۸ از ۱۰ 

نسخه pdf اولین کتاب دن براون به اسم Digital Fortress رو هم می تونین از اینجا داونلود کنین.

نظرات 11 + ارسال نظر
محمد شنبه 13 تیر 1388 ساعت 13:55 http://mohamed.blogsky.com/

حالا که اینجوری شد برا اینکه از قافله عقب نمونم منم نفهمیدم چی نوشته!

گلناز شنبه 13 تیر 1388 ساعت 12:40

یعنی توی بدترین شرایط هم میشه امیدوار بود. فکر کنم معنیش این باشه
در ضمن من ۵۰٪ ام به روال سابق برگشته...

محسن شنبه 13 تیر 1388 ساعت 09:29

این سیامک این کامنت را برای من هم گذاشت. من نفهمیدیم یعنی چه.

والله من هم منظورشو نفهمیدم!

محمد شنبه 13 تیر 1388 ساعت 08:56 http://mohamed.blogsky.com/

حسام جمله ی سیامک میتونه عنوان فیلم بعدیت باشه ها...

من اصلا معنی این جمله رو نفهمیدم!

سیامک فارسی جمعه 12 تیر 1388 ساعت 09:40 http://morghegereftar.persianblog.ir

کسی در جهنم سبز مینویسد...

محمد چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 13:30 http://mohamed.blogsky.com/

اون جمله ی سبز سبز سبز اولت که زیر عنوان نوشتی خیلی خوشحالم کرد.فقط سبزش یه خورده کمرنگه!))
من هر روز اینجا هستم .)

فرهاد سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 13:39

منم فعلا دست و دلم به هیچ کاری نمی ره

فرشته سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 11:38 http://freshblog.blogsky.com/

نمی دونم چجوری تونستی دوباره بنویسی؟؟ ولی کار خوبی کردی من که هر کار می کنم نمی تونم

من و احسان این رو توی سینما دیدیم ... رمز داوینچی خیلی از دید ما قشنگتر بود ... باید قبول داشت که اگر موسیقی فیلم به این زیبایی نبود شاید کسی حوصله دیدن این فیلم رو حالا حالا ها نداشتن.

محسن جمعه 5 تیر 1388 ساعت 19:44

من تا اطلاع ثانوی که نمی دونم چه وقتی نمی تونم به روال سابق برگردم. اصلن فکر نمی کنم هیچ وقت اوضاع به روال سابق برگرده.

برای من هم خیلی سخته...

پت پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 21:07 http://iampat.keykoja.com

پس باید هر دو را ببینم. شاید کمکم کنه که کمی فضا عوض کنم :)

آره برای تغییر فضا خوبه.
امشب برای بار دوم فرشتگان و شیاطین رو دیدم. خیلی وقت بود یه فیلم رو دو بار پشت سر هم ندیده بودم!

پت پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 20:27 http://iampat.keykoja.com

من کتاب هر دو را خوانده‌ام ولی فیلم‌ها را هنوز ندیده‌ام، به نظرم داستان فرشتگان و شیاطین جذاب تر از رمز داوینچی بود. شاید به این دلیل باشد که ترجمه‌ی رمز داوینچی را خواندم و معمولا ترجمه‌ها صلابت متن اصلی را ندارند.
راستی یک نکته رمز داوینچی ادامه‌ی فرشتگان و شیاطین است.

از داستان فیلم متوجه شدم که رمز داوینچی باید ادامه فرشتگان و شیاطین باشه... چیزی که تا قبل از دیدن فیلم برعکسش رو تصور می کردم.
داستان فرشتگان و شیاطین سرراست تر از رمز داوینچی هست و شاید دلیل جذابیت بیشترش هم در همین باشه. گستردگی حوادث در رمز داوینچی بیشتره و فکر کنم به همی دلیل از داستان اون بیشتر خوشم اومد.
اما در مجموع هر دو از بهترین فیلم های سالهای اخیر هستن و به نظر من فرشتگان و شیاطین تابحال بهترین فیلم ۲۰۰۹ بوده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد