پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

درباره سوانح هوایی

به اعتقاد روانشناس ها، دردناکترین مرگ خورده شدن توسط حیوانات وحشیه. من فکر می کنم در کل وقتی کسی بدونه داره می میره و هیچ کاری هم ازش برنیاد مرگش دردناک می شه. مثل غرق شدن، سقوط از ارتفاع و... سانحۀ هوایی.

امروز متاسفانه یه هواپیمای توپولوف خط کاسپین (که قطعاً ۲۰ سال از عمر مفیدش گذشته بود)، در مسیر تهران – ایروان نزدیکی قزوین سقوط کرد و تمام ۱۵۰ مسافرش کشته شدن (منبع خبر).

این روزها اخبار زیادی از سقوط هواپیماها در گوشه و کنار دنیا می شنویم و هر روز اعتمادمون به مسافرت های هوایی کمتر می شه. همین چند هفته پیش بود هواپیمای خط فرانسه در اقیانوس اطلس سقوط کرد...

اما چیزی که شاید کمتر بهش توجه می کنیم نسبت سوانح هوایی به تعداد کل پروازهاس. آمار دقیقی از نرخ سوانح هوایی در ۲۰ سال گذشته (۱۹۸۹تا ۲۰۰۹) در این جدول هست که ۸۸ خط هوایی (از جمله ایران ایر) رو مورد بررسی قرار داده.

بررسی این جدول نشون می ده احتمال اینکه یک مسافر در یک پرواز دچار سانحه بشه یک به هشت میلیونه! یعنی اگر یک نفر هر روز، روزی یکبار سوار هواپیما بشه  طبق آمار بعد از ۲۱هزار سال در اثر سانحه کشته می شه!

بحث های زیادی مطرحه که کجای هواپیما بشینیم تا جامون امن تر باشه. کنار پنجره؟ سر، وسط یا نزدیک به دم هواپیما؟ اینجا اطلاعات خوبی درباره نکات ایمنی پرواز نوشته شده، خوندنش ضرر نداره.

با اینحال باز هم وقتی هواپیما می خواد بلند بشه یا بشینه حس ناخوشایندی بهمون دست می ده که حتما شما هم تجربه کردین...

اطلاعات سوانح هوایی

نظرات 6 + ارسال نظر
d@vood شنبه 27 تیر 1388 ساعت 13:47 http://www.khak57.blogfa.com

سلام . ظاهرا وبلاگ بنده فیلتر شده و تو هم یه سربزن و خبرش را بده . خواهشا ایمیل کنی ممنون میشم. مگه میشه آدم مرگ خودشو خودش انتخاب کنیم . آخرش همه مون میمیریم و از این همه ظلم و بدبختی را حت میشیم. واقعا فکر می کنید مرگ هرجورش از این زندگی خیلی سخت تره؟!

سلام. شما فیلتر هستی!
الان بهت ایمیل می زنم...

محسن پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 09:25 http://axamoon.blogsky.com

من همیشه یه یکی دو نفری که از طبقات بالای ساختمان های تجارت جهانی به پایین شیرجه زدند فکر می کنم. و به شرایطی که در آن گیر کرده بودند. و در نتیجه به شهامت آنان در آن لحظه.
آن ها با چه امیدی این شیرجه ها را زدند.
ترس از مرگ شهامت را خیلی زیاد می کند، و یا امید به ادامه زندگی؟
البته شاید من نمی دانم ولی شاید بسیار بودند که در آن صبقات ماندند و اگر نسوختند چند ساعت بعد زیر آوار برج ها ماندند.

فرشته پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 03:50 http://freshblog.blogsky.com/

فیلم یا فیلم ها که ۴ تا هم بودن خیلی هم قشنگ بودن ایران هم خیلی نشونشون داد ... اسمش یادم رفته ! واای !!!!
بگذریم .

دیشب این خبر رو اخبار اینجا هم پخش کرد خیلی دلخراش بود.
مرگ باید با استاپ مغز و قلب همراه باشه تا راحت بمیری.

سوختن بدترین مرگیه که می شه تصورش رو کرد

محمد چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 19:04 http://mohamed.blogsky.com/

من که هر وقت سوار هواپیما میشم بدترین حال ممکن رو پیدا میکنم.دقیقا از لحاظ جسمی مثل اون دهاتی هایی که با مینی بوس میومدن تهران و تو راه هی عق میزدن! و از لحاظ روحی هم واقعا بهم سخت میگذره! تنها دلخوشیم وقتی میشینم رو صندلی هواپیما لبخند ساختگی مهمانداراست که واقعا بهم ارامش نسبی میده! یعنی با خودم میگم اینا که هرروز و لحظه سوار هواپیمان هیچیشون هم نمیشه!

احسان چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:00 http://nagofteh-ha.blogsky.com

من همیشه گفتم که در هواپیما بمیری خیلی درد داره. چون حتی اگه از هواپیما هم سالم پرت شی بیرون اینقدر مسافت زیاده که تا برسی زمین (یاحتی توی آب) یا پودر شدی یا له!!
اما با قطار و کشتی و ماشین حداقل یک شانسی هست... ما هم که اومدیم دورترین نقطه کره زمین. هرجا بخواهیم بریم باید 2 روز تمام تو دلهره باشیم...

بعد از سقوط هواپیمای ایرفرانس فرانسه یه خبر شنیدم خیلی عجیب بود: تنها مسافری که بعلت تاخیر از پرواز جا مونده بود و درنتیجه زنده مونده بود دو روز بعد طی یه حادثه دلخراش رانندگی کشته شد...
یاد چه فیلمی میفتی؟

محسن چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 15:28 http://after23.blogsky.com

بهرحال بسیار درسته که باید برای این که کشته نشی ته هواپیما یا اتوبوس بشینی. چون هیچ وقت ته نشینان کشته نمیشن و فقط سرنشینان کشته میشن.
در ضمن توی مواقع خطر جدی بسیاری از آن هایی که کشته میشوند قبل از کشته شدن خودشان میمیرند. یعنی مغز برای جلوگیری از درد و اینا ماده ای بیهوش کننده توی خونت می فرسته که بیهوش میشی و نمی فهمی که داری میمیری. یعنی خیلی از این فیلمایی که از سقوط میبنیم دروغه.
بهرحال مردنی که خودت خیلی ازش بی اطلاع باشی اصلن قشنگ نیست.

توی همین سایت نوشته که شانس زنده مونده کسانی که ته هواپیما می شینن ۴۰درصد بیشتر از کسانیه که ردیف های جلو می شینن... اما وقتی قراره هواپیما سقوط کنه دیگه سر و ته خیلی فرق نداره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد