پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

بهترین فیلم علمی/تخیلی

من همیشه از بین ژانرهای مختلف سینمایی، ژانر Sci-Fi یا همون علمی/تخیلی رو بیشتر از بقیه دوست داشتم. دلیلش هم اینه که به نظرم نوشتن یک فیلمنامه علمی/تخیلی که داستانی منطقی داشته باشه سخت تر از نوشتن فیلمنامه های رئال هست و ساختن چنین فیلم هایی به دقت، ظرافت و هنر بیشتری نیازمنده. 

تابحال فیلم های علمی/تخیلی زیادی با موضوعات مختلف (خون آشام ها، موجودات فضایی، سفر در زمان،...) ساخته شده که به نظر من تعداد فیلم های بد این ژانر بیشتر از تعداد فیلم های خوبشه. در کل اگه یه فیلم تخیلی خوب درنیاد فاجعه می شه! یعنی اصلا نمی تونم تحملش کنم. آخریش (که دیشب دیدم) Race to Witch Mountain بود از کمپانی والت دیسنی. 

اما اخیرا فیلمی به اسم District 9 اکران شده (فرشته درباره اش نوشته) که به اعتقاد تعداد زیادی از بیننده ها بهترین فیلم علمی/تخیلی تاریخ سینماست... درباره این فیلم بحث های زیادی در سایت های سینمایی مطرحه که با یه جستجوی ساده می تونین پیداشون کنین. هنوز قضاوت درباره اینکه آیا واقعا این فیلم بهترین فیلم علمی/تخیلی سینماست زوده و باید منتظر بمونیم تا زمان این موضوع رو نشون بده. چون فیلم های زیادی بودن که در بدو اکران نظرات بسیاری رو به خودشون جلب کردن ولی بعد از گذشت یکی دو سال به فیلمی معمولی تبدیل شدن (مثل دانی دارکو که من اصلا ازش خوشم نیومد!). 

من هنوز District 9 رو ندیدم، اما می تونم بگم بهترین فیلم علمی تخیلی که تابحال دیدم (بهتره بگم بارها و بارها دیدم!) چی بوده... البته به احتمال زیاد نظر شما هم با من در این مورد یکیه!

حالا منتظر می مونم تا District 9 رو ببینم و بعد بگم آیا در بهترین فیلم ژانر مورد علاقه من تغییری حاصل می شه یا نه. 

نظرات 13 + ارسال نظر
محسن سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 00:53 http://faman.ir

بهترین فیلمت احتمالا هوش مصنوعی از اسپیلبرگ نبوده ؟

اوووم، اونم می تونه مورد بررسی قرار بگیره.
اما من پارک ژوراسیک رو بیشتر از همه دوست دارم و بعدش هم گزارش اقلیت.

سامان یکشنبه 19 تیر 1390 ساعت 23:55

بهترین علمی تخیلی تاریخ ۲۰۰۱:یک ادیسه ی فضایی استنلی کوبریک و بعد از اون بلید رانر ریدلی اسکات
بقیه رو بی خیاللللللل
پ ن:البته a.iاستیون اسپیلبرگ هم بد نبودا!!!!!

احمد جمعه 20 آذر 1388 ساعت 10:35

کاش علمی تخیلی های بیشتری معرفی میکردی
و اما یه وبلاگ خوب برای دانلود اینجور فیلمها :

www.b4mdad.blogfa.com

قصد من معرفی فیلم ها نبود، فقط می خواستم بهترین رو از نظر خودم بگم.

الان به این وبلاگ هم سر می زنم.

عادل چهارشنبه 11 آذر 1388 ساعت 03:15

K-pax و INK زندگی منو تغییر دادن

درباره INK زیاد شنیدم اما هنوز ندیدمش. انقدر خوبه؟

ساوالان جمعه 1 آبان 1388 ساعت 02:39

تبلیغات زیادی کرده بودند تو مترو و در و دیوار تورنتو. من سینما رو خیلی حرفه ای دنبال نمی کنم ولی در کل ... نه فیلم آنچنانی که تصور کنید نبود... ؛روزی که زمین از حرکت ایستاد؛ رو به این فیلم ترجیح می دهم.

از ایده تبلیغاتی این فیلم خیلی خوشم اومده بود. اما من هم وقتی فیلمو دیدم متوجه شدم که بیشترش تبلیغ بود و فیلم های خیلی زیادی هستن بهتر و خوش ساخت تر از این.

ترانه یکشنبه 15 شهریور 1388 ساعت 21:19 http://taranehmb.blogsky.com

نخیرم! تو آی ام دی بی ننوشته که علمی تخیلیه! اصلا علمیش کجاس! تو داری تمام اطلاعات سینمایی منو میبری زیر سوال! من از تو آی ام دی بی ژانر فیلم ها رو نگاه می کنم! نبود! آقا کل این جهان بر علیه من توطئه کردن که به من بفهمونن تو بهترین فیلمی که تو عمرت دیدی ژانرش علمی تخیلی بوده! نمی خوام! دوست ندارم! اصلا از علمی تخیلی متنفرم! از هالیوود متنفرم! اصلا دیگه فیلم نمی بینم! اصلا دیگه از تخت بیرون نمیام! چیزی نمی خورم! تا به دنیا بفهمونم بهترین فیلمی که من دیدم علمی تخیلی نیست! (خز بازی رو حال کردی!)

یه سوال! این جا چت رومه یا محل نظر دهی؟:دی

راستیا! میگم این کدای پایین چقدر سختن!

اینجا یه وبلاگ باکلاس بود که به لطف شما دوستان تبدیل شد به چت روم!!!

محمد یکشنبه 15 شهریور 1388 ساعت 13:56 http://mohamed.blogsky.com/

حسام منو بکشن نمیتونم یه قسمت هری پاتر رو تا اخر نیگاه کنم.
از این ژانر اصلا خوشم نمیاد.خون اشام و ترسناک و اینا که بماند. )
اما بهترین فیلم علمی تخیلی جنابعالی رو هم دیگه خواجه حافظ شیرازی هم میدونه دیگه! همون پارک ژوراسیک معروف.)
خودمم بهترین فیلم علمی تخیلی که تا حالا خوشم اومده کارتون میمونهای فضایه! از دوبلشم خیلی حال کردم.چند بار دیدمش.

فیلم ژوراسیک پارک باعث بروز اتخاذ تصمیمات مهمی در زندگانی من شد اما فیلم محبوب من نیست!
بهترین فیلم این ژانر از نظر من یه فیلم دیگه اس که اتفاقا کمتر از ژوراسیک پارک هم دیدمش چون سه قسمته!

ترانه یکشنبه 15 شهریور 1388 ساعت 13:38 http://taranehmb.blogsky.com

ده تا!

ماه نو 20 نوامبر سال 2009 میاد. یعنی حدود سه سال قبل زا پایان این جهان! اما من این فیلم را بسیار جالب دریافتم زیرا انتخاب بازیگر آن حرف ندارد جدا از ادوارد که نمی تواند خوب بازی کند ولی در موارد دیگر بسیار این فیلم را شایسته دیدم!

راستی سه ش رو هم دارن فیلم برداری می کنن به اسم کسوف! هورررررررررررررررااااااااااا! می دونستید که توش دکوتا فنینگ بازی کرده؟ همونی که جای کورالاین حرف زده!

راستی یه چیزی در مورد پیکسار می خواستم بگم و اونم اینه که بازم هیچ کدوم از فیلماش اندازه وال-ای و رتتویی به من نمیچسبه! اون دو تا مثل معجزه بودن! معجزه!(چقدر بی ربط! از نیو مون رسیدیم به پیکسار!)

حالا بریم سر همون نیو مون خودمون!(راستی از علمی تخیلی هم رسیدیم به نیو مون!) می گفتم. گریم فیلم منو خیلی راضی کرده. عکساشو ببین! خیلی باحاله!

محض اطلاع جنابعالی بگم که نیو مون هم جزو ژانر تخیلی حساب می شه!
داکوتا فنینگ هم توی قسمت ۲ بازی می کنه هم توی قسمت ۳.
عکساش رو هم دیدم، خیلی باحاله، خصوصا گریم هاشون.

ترانه جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 23:33 http://taranehmb.blogsky.com

آره این آخریه خوب بود. دوست داشتمش ولی با هم میونه منو با این ژانر خوب نمی کنه!

بگو! بگو!

دو دو تا؟

فرشته پنج‌شنبه 12 شهریور 1388 ساعت 16:40 http://freshblog.blogsky.com

در مورد توالایت خیلی وقت پیش نوشتم از فن های پروپا قرص اشم و سری کتاب هاشو رو اینجا گرفتم خوندم و بی صبرانه منتظر new moon سری دوم twilight هستم... داستانش رو فوق العاده دیدم. اما کارگردانش مالی نبود و نتونسته بود فیلم رو اونجور که باید و شاید در بیاره...

کسی که برای کارگردانی یه همچین تریلوژی پرخرج و سختی انتخاب کردن زیاد مناسب این کار نبود و اگه به سابقه کاریش نگاه کنی می بینی فقط چند تا فیلم کوچیک و کم خرج کارگردانی کرده.
راستی New Moon کی میاد؟

ترانه چهارشنبه 11 شهریور 1388 ساعت 21:02 http://taranehmb.blogsky.com

من بهترین فیلم علمی تخیلی رو که دیدم یادم نیست چون هیچ وقت حوصله نکردم برم تو خاطراتم ببینم کدوم فیلمی که دیدم علمی تخیلی بوده! البته یه جورایی ماتریکس رو دوست داشتم ولی نه این که بهترینش باشه! تازه برای من خیلی هم عملی نبود! فقط تخیلی به حسابش میارم!

ولی من از بین ژانر های سینمایی در کل تریلر و درام رو خیلی دوست دارم. نمی دونم چرا که با علمی تخیلی میونم خوب نیست! اصلا آبمون تو یه جوب نمیره! چند بار گفتم ول کن زن، درست میشه ولی اصلا با هم تفاهم نداریم! تازگی ها فانتزی رو بیشتر دوست دارم! البته موزیکال رو بیشتر! اصلا من هر ژانری رو دوست دارم جر علمی تخیلی! اصلا از علمی تخیلی متنفرم! نمی خوام ببینمش!:دی

ولی اگه انقدر در مورد فیلم تعریف شده حتما باید ببینمش. تا ببینم که این ژآنر آدم شده یا نه!:دی

ولی در کل انقدرم ازش بدم نمیادا! ولی کلا خیلی فیلمهای علمی تخیلی نمی بینم. نمی دونم چرا.

تا جایی که من می دونم فیلم های علمی/تخیلی زیادی بوده که ازشون خوشت اومده... نمونه اش سری هری پاترها (که جزو اولین کتاب ها و فیلم هایی بود که دیدی). دیگه The League of the Extraordinary Gentelmen...
بازم بگم؟ بگم؟ بگم؟

فرشته چهارشنبه 11 شهریور 1388 ساعت 16:27 http://freshblog.blogsky.com

من که توی وبلاگم هم نوشتم District 9 قبل اون ارباب حلقه ها و سری هری پاتر بود... ولی در کل از فیلمهای خوناشامی خیلی خیلی خوشم میآد و از طرفدارهای پر و با قرصشون هستم.

سری فیلم های ارباب حلقه ها و هری پاتر از فیلم های مورد علاقه من هم هستن... اما نه بهترین!
اگه فیلم های خون آشامی دوست داری، از فیلم Twilight باید خوشت اومده باشه پس... یه فیلم سوئدی هم هست به اسم Let the Right One In اگه تونستی گیر بیار ببین، فکر کنم از اینم خوشت بیاد.

فرشته سه‌شنبه 10 شهریور 1388 ساعت 15:51 http://freshblog.blogsky.com

من خودم هم فیلمهای تخیلی رو خیلی دوست دارم مخصوصا اگه تو مایه های ارباب حلقه ها و یا هری پاتر باشه. فیلمها و یا داستانهایی که فرمولشون کامل باشه و سوالات ذهن آدمها رو جواب بده و تماشاچی رو به گمراهی نکشه.

فیلم ها و داستان های جدید ترین میآن و قبلی ها به بایگانی میرن تجربه کارگردان ها زیاد و توقع اونها از خودشون زیادتر می شه و همچنین توقع و تغییر سلیقه تماشاچی ها کار، کارگردان ها رو سخت تر می کنن.
پیتر جکسون کم کسی نیست و تجربه کاری شو همه می دونن و کار District 9 اش هم یه شاهکار دیگه ای است.
این فیلم اولین فیلمی بود که آدم فضایی ها رو انسانها بازجوییشون می کنن و براشون حقوق شهروندی قایلن ولی خب هنوز شکل ظاهری آدم فضایی ها در فیلم و همچنین صحبت کردنشون و صداشون کلیشه ایه ... ولی واقعی .. خب موجودات فضایین دیگه ! هیچ تصویری ازشون وجود نداره و برای همین هم ذهن آدمها نمی تونه اونها رو زیاد تغییر بده.
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم! سخته نوشتن ...

درباره این فیلم زیاد خوندم و شدیدا منتظر دیدنش هستم.

کاش می گفتی از نظر تو بهترین فیلم های علمی تخیلی که تابحال دیدی چیا بوده؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد