پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

Harry Potter & the Half-Blood Prince (دیوید یتس/۲۰۰۹)

بعد از چندین ماه انتظار بالاخره نسخۀ باکیفیت هری پاتر رسید دستم و دیدم.

قسمت ششم، که یکی از سیاهترین و تلخترین کتابهای هری پاتر هست، به خوبی فضای وحشت حاکم بر هاگوارتز و دانش آموزان رو به تصویر می کشه و در مجموع یکی از تاریکترین قسمت های مجموعه رو تشکیل می ده.

برای من که کتاب اصلی رو خونده بودم، فیلم – نسبت به کتاب – کاستی اطلاعاتی زیادی داشت. قسمت های حذف شده از کتاب بدون دقت انجام شده و بیشتر بر جنبۀ عاطفی روابط بین شخصیت ها تاکید شده تا معرفی کاراکتر تام ریدل (که مهمترین نکتۀ کتاب ششم رو تشکیل می ده).

یکی از جذابترین قسمت های کتاب، فصل های مربوط به فرو رفتن هری در جام خاطرات هست که می شه به کمکش به گذشته و خاطرۀ افراد سفر کرد. در فیلم تنها سه بار از این جام استفاده شده در صورتیکه خیلی از اطلاعات مهم دربارۀ تام ریدل می بایست از همین طریق به مخاطب منتقل بشه.

به غیر از ضعف برگرداندن کتاب به فیلمنامه، بقیۀ چیزها سر جای خودشون هستن. بازیگرها از 8 سال پیش تابحال انقدر در نقش فرو رفتن که تصور هر کس دیگه ای بغیر از اونها برام محاله. جلوه های ویژه و موسیقی و فیلمبرداری هم به روال قسمت های قبلی هری پاتر چیزی کم ندارن.

قراره آخرین کتاب در قالب دو فیلم سینمایی در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به نمایش دربیاد. امیدوارم دو قسمت آخر قوی ترین قسمت های مجموعه باشن تا علاقمندان هری پاتر با خاطره ای خوش با این سری فیلم ها خداحافظی کنن.

امتیاز: ۷ از ۱۰

نظرات 9 + ارسال نظر
کوروموزوم نا معلوم جمعه 24 مهر 1388 ساعت 22:42 http://xxxy.blogsky.com

من سری فیلمای هری پاترو نمیبینم چون وقتی که یه کتابیو بخونم بعد فیلمش به نظرم خوب نیاد کلی تو ذوقم میخوره قسمت یکشو خیلی قبلنا دیدم خوشم نیومد دیگه ندیدم.

آدم معمولا بعد از دیدن فیلمی که قبلا کتابش رو خونده ناامید می شه، اما شاید بهتر باشه اصلا به اینکه کتاب این فیلمو خوندیم توجه نکنیم چون می خوره توی ذوقمون.

ر و ز ب ه جمعه 24 مهر 1388 ساعت 17:08

فکر کنم پرده آخر رو دیدم.
خیلی زمان ازش گذشته یه چیزایی یادم می یاد.
به ویژه جمشید هاشم پور که همیشه تو افعی و کبری و مار زنگی و مار رنگارنگ و اینا بازی می کرد اون بازش یه کم تفاوت داشت
گیرم نمی یاد تو بازار.

اونایی که گفتین رو همه رو سینما دیدم جز رقص در غبار که تازگی ها دیدم.
من بسیار بسیارر از بازی قربانیان و اون پسره لذت بردم در سطح المپیک!

کیمیا و دویل رو ندیدم. ولی دویل رو شنیدم یه چیزایی ازش.

بیست هم که از بازی مهتاب کرامتی خوشم اومد شدید! پس از اون "شریفی نیا" بازیش که تو هر فیلمی بازی می کرد فیلم خوبی بود.

اون سلی که آخرش بود.. (هامون رو میگم) ولی به کل هنوز من دو تا سیلی خوب ندیدم. خودم برم بهتر می زنم. طوری می زنم که پرده گوش طرف بره هوا. اه اه اه از این سلی ها

به کل ممنون. :)

سیلی زدن توی فیلم ایرانی انقدر قانون و قاعده داره که بازیگر بدبخت جرات نمی کنه واقعا بزنه تو گوش طرف مقابل! می ترسه یه کم محکم بزنه یه بلایی سرش بیاد ۱۰۰ تا مدعی پیدا بشه.

ما هم به کل ممنون!

همون جمعه 24 مهر 1388 ساعت 15:27

من از بین تخیلی ها فقط ارباب حلقه ها رو دوست داشتم چون داستانش منسجم بود و آخرش یه نتیجه داشت اما هری پاتر بیشتر جنبه سرگرمی داره و همون دو سه تای اول رو که دیدم زده شدم...

ارباب حلقه ها که فوق العاده اس. داستان ارباب حلقه ها یکی از حماسه های بزرگ ادبیات انگلستانه.
می دونی من از چه چیز هری پاتر خوشم میاد؟ از قدرت تخیل نویسنده در خلق یک دنیای کاملا جدید. دنیایی که تمام قوانین و روابطش از ذهن یک نفر سرچشمه گرفته و کاملا هم منطقیه.

ر و ز ب ه جمعه 24 مهر 1388 ساعت 03:31

یه پرسش: چرا تو تمام فیلمهای ایرانی هیچ زمانی نتونستن صحنه "سیلی زدن" رو به گونه طبیعی اجرا کنند ؟؟

این خیلی منو آزار میده!

یا صدای اون غیر طبیعی هست یا حرکت اون بازیگر ! هتا تو بازیگرهای خیلی خوب هم این گونه هست!

یه فیلم امشب دیدم که پیش از اینکه آغاز بشه داشت تبلیغ قرمز و پارک وی رو می کرد.
برام جالب بود! آهنگ دو تاش کاملن شبیه هم بود (البته جز اون بخش بابک امینی تو قرمز)
درام دی رام دومب..
چه شاهکاریه این آقای جیرانی.
وووششش من چه قده دوستشون دارم !!!!!!!!!

بهترین سیلی زدن سینمای ایران مربوط به فیلم هامون هست. جایی که حمید هامون محکم می کوبه تو صورت مهشید (بیتا فرهی). خیلی طبیعی بود. بقیه شون رو راست می گی، خیلی مصنوعین!

فریدون جیرانی که آخرشه. کوتاه هم نمیاد. همینجوری می سازه. تازه اگه فرصت کردی چند تا از فیلم های داریوش فرهنگ رو ببین دعا کنی به جون جیرانی! یه فیلم ساخته بود چند سال پیش اسمش یادم نیست اما از روی I Know What You Did last Summer کپی کرده بود. واقعا شاهکار بودها. باید ببینی!

راستی فیلم های کیمیا و دوئل رو هم اگه ندیدی ببین.

ر و ز ب ه پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 23:05 http://hazrat-eshgh.com

من تنها نسخه نخست رو دیدم که زیاد هم خوشم نیومد (البته یه شونصد سالی ازش گذشته)

زمستان است رو دیدم. بازی خانم حجار خیلی زیبا بود.
و کمی هم فیلمبرداری زیبا بود.
به کل من زیاد فیلم ایرانی ندیدم ولی خوب تو فیلم های ایرانی که دیدم خیلی فیلمبرداریش خوب بود.

فصل پنجم رو هم گرفتم که ببینم.

یه پرسش؟ این پرده آخر همون فیلمی نیست که جمشید هاشم پور توش بازی می کنه ؟؟ گمان کنم من دیدمش. یه کمی ازش می گی برام:) شاید یادم اومد دوران کودکی

+ به شدت دارم فیلم ایرانی می بینم. پیشنهادی بود شما بیان کنید ما ببینیم :دی

پرده آخر یکی از شاهکارهای سینمای ایرانه. زنی به نام فروغ (فریماه فرجامی) بعد از مرگ شوهرش وارد خونه قدیمی می شه که برادر (داریوش ارجمند) و مادر شوهرش (نیکو خردمند) در اون زندگی می کنن. اونها نقشه ای می کشن تا با کمک یک گروه تئاتر خیابانی (سعید پورصمیمی، ماهایا پطروسیان،...) فروغ رو دیوانه و ارثیه رو بالا بکشن. این وسط یک کارآگاه (جمشید هاشمپور) قصد داره سر از راز اونها دربیاره...

فصل پنجم فیلم خوبیه. اونو دیدم.

کلا من هم زیاد فیلم ایرانی نگاه نمی کنم. وقتی همه خوابیم فیلم خوبیه، رقص در غبار و شهر زیبا (هر دو اثر اصغر فرهادی) اگه ندیدی ببین. همینطور چهارشنبه سوری. از این فیلم های اخیر فیلم بیست رو ببین، انعکاس هم با اینکه موضوع تکراری داره اما نسبتا خوش ساخته.

حمیدرضا پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 20:02

من همه کتابهای هری پاترو خوندم.فیلماش رو هم تا قسمت ۵ دیدم.ولی هر کدوم از قسمتهاش منو نا امید کردند.اخه هیچ کدام از فیلمها نتونسته اون دقت نظر خانم رولینگ رو که تو کتاب هست برسونه.به همین خاطر اصلا حاضر به دیدن قسمت ۶ نیستم.شاید بشه به جرات گفت هری پاترها ضعیف ترین برگردانهای سینمایی از یک سری کتاب مشهور و پر طرفدارو داره.کلا ناامید کننده است.

تا حدی با نظرت موافقم، نسخه های سینمایی هری پاتر نسبت به کتاب کاستی های زیادی دارن و در نمایش جزئیات ناموفقن. اما فیلم های هری پاتر - بعنوان فیلم - جذابیت های زیادی دارن که من از دیدنشون لذت می برم. اگه موفع تماشای فیلم مدام بخوایم اونو با کتاب مقایسه کنیم ناامید می شیم، چون اصولا مدیوم سینما با هنر ادبیات تفاوت های زیادی داره.
شاید تنها کتابی که برگردان سینماییش دقیقا مثل خودش، یا حتی بهتره، کتاب عصر معصومیت هست که مارتین اسکورسیزی اونو به فیلم تبدیل کرده.

همون پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 11:26

سلام آقای حسام دهقانی ظاهرا شما در زمینه 3dsmax هم فعالیت دارید،پس این سایت حتما به کارتون میاد:
gfxtoday.org
در قسمت 3dmodel

ما اصولا در همه زمینه ها فعالیت داریم!
به این سایت هم الان سر می زنم.

سیامک فارسی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 19:34 http://morghegereftar.persianblog.ir

سلام. ببخش که دارم یه کانت کپی برات میذارم و نظری هم در مورد وبلاگت نمیذارم. من از شهر اندیمشک و در یک مرخصی شهری که از پادگان محل خدمتم گرفتم آنلاین شدم. میخواستم نوشته آخر وبلاگم رو بخونی و نظرت رو بگی. ممنون میشم. خوش و موفق باشی. خدافظ

تو اون موقع که اینجا در مهد تمدن بودی هم ازت خیری به کسی نمی رسید چه برسه به الان!

جی جی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 18:41

به نظر من این جور فیلم های تخیلی رو نباید کش داد چون میشه مثل کشی خاصیت خودشو از دست میده...آ
قا ما آخر نفهمیدیم رابطه شما با شبکه ۴ چیه؟

هری پاتر از اون داستان هایی نبود که بعد از موفقیت اولین قسمت تصمیم بگیرن ادامه اش بدن. جی کی رولینگ از اول هفت کتاب در نظر گرفته بود برای کل داستان و طبق همون هم تمومش کرد.

ما با شبکه ۴ هم روابط حسنه ای نداریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد