پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

سینمایی ترین جام جهانی

هرچند به اعتقاد اغلب علاقمندان فوتبال، بازی های (دور اول) جام جهانی امسال از کیفیت بالایی برخوردار نبود، اما کارگردانی تلویزیونی و تصویربرداری بازی ها به مراتب بهتر از دوره های قبله.

پیش از این هم وجود دوربین های متعدد در زمین بازی رو دیده بودم، اما اینبار از دوربین ها فقط بعنوان منبعی برای کات زدن تصاویر به هم استفاده نمی شه، بلکه هر دوربین با هدفی خاص مستقر شده و کارگردان در زمان لازم – که انگار از قبل هم می دونه – به سراغش می ره.

دوربین هایی که نماهای لانگ و عمومی استادیوم رو می گیرن به زیبایی بالای زمین تراولینگ می کنن تا چیزی شبیه به بازی های کامپیوتری فیفا ۲۰۱۰ در ذهن تداعی بشه. نماهای هلیکوپتری دوربین هایی که با کابل هدایت می شن، کرین های فوق سریع و بلند پشت دروازه و دوربین های پرشماری که انگار روی تک تک بازیکنان زوم کردن تا کوچکترین حرکتی رو از دست ندن.

جدای این اینها، اسلوموشن های نرم و زیبایی که از صحنه های مهم شاهد هستیم، رنگ و بویی سینمایی به بازی های این دوره داده که با هیچکدوم از دوره های قبل قابل مقایسه نیست.

با تموم شدن بازی های دور اول و راه پیدا کردن ۱۶ تیم به مرحلۀ بعد، امیدوارم کارگردانان تلویزیونی این بازی ها هم یک مرحله جلوتر برن و کارهای جدیدی برامون رو کنن... همینطور تا فینال که حساب شده ترین کارگردانی رو می طلبه. 

نمی دونم مثلا بازی های جام جهانی ۲۰۳۰ دیگه چه شکلی خواهد بود...

نظرات 11 + ارسال نظر
احسان چهارشنبه 9 تیر 1389 ساعت 06:52

اینجا چند تا از سینما ها به صورت زنده مسابقات رو سه بعدی نشون میدن... ما که نرفتیم اما اونهایی که رفتن میگن خیلی نچسبیده...

اینجام چند تا از سینماها مسابقات رو زنده نشون می دن، اما دو بعدی!

چرا گفتن نچسبیده؟ شاید چون حرکات دوربین و آبجکت ها خیلی سریعه حس سه بعدی رو از بین می بره و سرگیجه میاره. کاش بپرسی ازشون.

محسن سه‌شنبه 8 تیر 1389 ساعت 08:30

تمام دیروز یادم بود که از همین آنتنا بخرم رفتم خونه یادم افتاد که یادم رفته. امروز دیگه حتمن این کارو میکنم.

نشانه های آلزایمر؟!

محسن دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 14:45

تنظیم چی بکنیم. اصلن آنتن T نداریم. یه وختی یه دیش ایرانی داشتیم که حالا اونم نداریم.

از این آنتن های ۱۵۰۰ تومنی که سر چهارراها میفروشن هم بذارین حل می شه!

حمیدرضا دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 11:55

تو این شانس.من دیگه امدم برای کی درد دل کنم.تو که خودت ستون پنجم دشمنی.اخه بعد از بازی نشستم زار زار گریه کردم.هنوزم ماتم زدم.گفتم شاید تو دلداریم بدی.
راستی خداییش تیم دیگه ای رو دوست نداری.یدفعه بگو کره ژاپن افریقا غنا و...
المانیا هم بدونند هر چی زور بزنند اخرش زیر ایتالیاند.

فعلا که ایتالیا رفت قاطی باقالیا! آلمان هم تازه بیشتر روحیه گرفت...

البته مشکل من اینه که تیم های مورد علاقه من خوردن به هم. آلمان و انگلیس... و حالا آلمان و آرژانتین.

چرا... کلا طرفدار تیم های آسیایی که هستم.

محسن دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 11:22

بازیا داره تموم میشه ولی ما هنوز نمی دونیم چه جوری باید نگاش کنیم.
صدا و سیمان ضرغامی که نداریم. یک کانال عربی هم به اسم JSCSport مقدماتی ها رو بعضیاشو نشون داد. ولی این آخریا انگاری گرونن و به جای یک بازی والیبال دسته سومی مثلن بحرین رو پخش میکنه.

شبکه ۳ خودمون خیلی خوب پخش می کنه. هم سر ساعت هم تقریبا می شه گفت بدون سانسور. تنظیمش کنین... یه وقتایی می ارزه!

همون یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 23:11

ولی فکر کنم منظور از فیلمبرداری سه بعدی همونیه که دوربین وسط بازی می چرخه یعنی از چندتا دوربین با زاویه های مختلف که تصاویرش به هم می چسبن؟
اون آناگلیف هم شنیدم یه نرم افزار اومده فیلم ها رو آناگلیفی میکنه که با عینک گل گلی بشه سه بعدی دیدشون

نه! سه بعدی یعنی سه بعدی! این که گفتی باز هم دو بعدی حساب می شه. سه بعدی یعنی مثل آلیس در سرزمین عجایب یا آواتار!

نرم افزار تبدیل عکس های معمولی به سه بعدی آناگلیف که خیلی وقته هست. حتی روی فتوشاپ هم یه پلاگین هست برای اینکار. کار سختی نیست اصلا. فقط پلاگین می خواد و یه عینک.

حمیدرضا یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 19:04

از اول این جام به خودم گفتم این از بهترین جامهاست.اخه تمام تیمهای مدعی داشتند از تیمهای ضعیف میخوردند.ولی این حرف گلوی خودمو چسبید.تیم محبوبم ایتالیا حذف شد.یادمه سر بازی ایتالیا با اسلواکی نزدیک بود سکته کنم.انقدر سیگار کشیدم و داد زدم که صدام تا ۲ روز گرفت.منم گفتم این جام لعنتی رو تحریم میکنم.و قسم خوردم دیگه فوتبال نگاه نکنم.ولی همین کیفیت تصویر برداری باعث شد نتونم سر حرفم بمونم.الانم دارم بازی انگلیس المان رو میبینم.امیدوارم المان حذف بشه.اخه اگر قهرمان بشه کل حیثیت نداشتم به باد میره.

من که از اول طرفدار آلمان و آرژانتین و پرتقال و انگلیس بودم و مخالف ۱۰۰٪ ایتالیا!!! فعلا که داره مثل تراکتور میره جلو!

محمد یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 15:19 http://mohamed.blogsky.com/

اون اسلومیشنای خیلی ظریف واقعا معرکه ان! چه ظرافتایی تو حرکت و نیگاهای بازیکنا هست که اصلا با حرکتای دوربین معمولی قابل درک نیستن!

از همه منطقی تر اینه که علی الحساب یه دوربین رو کله ی داور نصب کنن تا بیننده ی تلویزیونی دقیقا زاویه ی دید داور رو هم ببینه و به لذتش و قدرت قضاوتش اضافه شه! اما ایده ی نصب دوربین رو توپ عالیه!

ایده تو هم بد نیست ها... POV داور حتما دیدن داره. به فهرستم اضافه اش می کنم!

ترانه یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 14:56

دیگه در اون صورت باید دوربینا نانو باشن تا بتونیم این جوری از دید بازیکنا ببینیم. مثلا یه سری لنز که با تکنولوژی نانو روشون دوربین نصب شده.
ولی ممکنه که یه خورده بازیکنا اذیت بشن.

حالا می بینیم سال 2030 میاد همین آشو همین کاسس. مثل ادیسه فضایی 2001.

آره ممکنه هم هیچ خبر خاصی نباشه... شاید هم به لطف تکنولوژی همچین ما رو هم ببرن وسط زمین بذارن روی توپ بازیکنا اینور اونور شوتمون کنن حال کنیم!

همون یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 09:06

این اصطلاحات فوق دیپلمی که گفتی یعنییییییی چه؟
میگن الجزیره فیلم برداری 3D هم پخش میکنه،ما که از این پول ها نداریم...

امسال ژاپن و کره جنوبی هم مسابقات رو بصورت سه بعدی پخش می کنن. البته یا تلویزیون 3D می خواد یا عینک آناگلیف. دومی که خرجی نداره، تقریبا مجانیه... فقط می مونه شبکه ای که به شکل آناگلیف پخش کنه که خب توی ایران نداریم... یعنی هیچ کانال ماهواره ای هم اینجا شبکه های آناگلیف رو نمی گیرن.

بالاخره باید یه فرقی بین جهان سوم با بقیه وجود داشته باشه دیگه...

ترانه شنبه 5 تیر 1389 ساعت 23:26

یه سری روبوت که دنبال توپ این ور اون ور می رن!
کارگردانی واقعا خوب و لذت بخش بود ولی بعضی از بازیا یه خورده حرصمو در می آورد.
در کل خیلی از دیدن این جام لذت بردم

ممکنه. من فکر کردم مثلا ممکنه بشه دوربین رو روی توپ نصب کرد یا حتی به شکلی روی بازیکنا، تا بتونیم نماهای P.O.V اونها رو هم ببینیم. مثلا از دید دروازه بان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد