پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

۲۰۱۰: سال سینمایی بی برکت!

امسال (میلادی)، از مراسم اسکار به اینطرف هیچ فیلم درست و حسابی اکران نشده و هر چی اومده فیلم های اکشن بی محتوای تجاری یا کمدی های سطح پایین بوده. تنها منتظر دیدن Prince of Persia بودم که اون هم به شدت ناامیدم کرد (توی وبلاگ وزین فیلمامون درباره اش نوشتم).

امسال دیزنی قسمت سوم Toy Story رو ساخته که با وجود سه بعدی بودن و قطعاً پیشرفته تر بودن نسبت به قسمت های قبل، باز هم از نظر من فیلم جدیدی محسوب نمی شه، چون به هر حال یک "دنباله سازی" به حساب میاد با همون کاراکترها. قسمت سوم Twilight به اسم Eclipse از این هفته اکران می شه، که با توجه به قسمت دوم، انتظار زیادی ازش ندارم.

از کارگردان های معروف هم که خبری نیست. فقط منتظر Inception (کریستوفر نولان) و Wall Street 2 (الیور استون) هستم بعلاوه Ghost Writer (پولانسکی).

البته ناگفته نماند که الان فصل مناسب فیلم های خوب نیست. بهار که عملاً تبدیل شده به فصل نمایش فیلم های درجه ۲ اکشن و کمدی های رمانتیک. از اوایل جولای (که فصل امتحانات تموم می شه)، فیلم های پرفروش تین ایجری (مثل همین Twilight) و انیمیشن های مختلف روانۀ اکران می شن... تا می رسه به پاییز که فصل فیلم های درجه یک، فیلم های ترسناک و فیلم های اسکارپسند هست.

بنابراین تا اون زمان باید با فیلم های که از سال های قبل جا مونده سر کنیم یا فیلم های قدیمی رو دوباره ببینیم.

از توی آرشیوم ۱۰ تا فیلم انتخاب کردم برای دوباره دیدن. فیلم هایی که هر کدوم رو به دلیلی دوست دارم. این ده تا فیلم اینان:

 ناپلئون (ابل گانس – ۱۹۲۷)، کازابلانکا (مایکل کورتیز – ۱۹۴۲)، لایم لایت (چارلی چاپلین – ۱۹۵۲)، گرفتن یک دزد (هیچکاک – ۱۹۵۵)، چگونه غرب پیروز شد (جان فورد – ۱۹۶۲)، دکتر استرنج لاو (استنلی کوبریک – ۱۹۶۴)، پرسونا (اینگمار برگمان – ۱۹۶۶)، امپراطوری خورشید (اسپیلبرگ – ۱۹۸۷)، زن دیگر (وودی آلن – ۱۹۸۸)، نیمه شب در باغ خیر و شر (کلینت ایستوود – ۱۹۹۷)

نظرات 20 + ارسال نظر
هادی پنج‌شنبه 17 تیر 1389 ساعت 14:41 http://playtime.blogsky.com/

نه من زیاد آپ تو دیت نیستم،منظورم اینه که فیلمهای جدید زیاد گیرم نمیاد و از طرفی اشتیاقم در مقابل فیلمهای خوب جدید و قدیمی که ندیدم یکسانه ..
از کره جنوبی هم فقط همین dream که تو وبلاگم هست به دستم رسیده و دیدم ..

فیلم خوب واقعا جدید و قدیمی نداره. فیلم خوب به آدم انرژی می ده و اصلا درست مثل دارو می مونه لامصب!

هادی چهارشنبه 16 تیر 1389 ساعت 20:44 http://playtime.blogsky.com/

از کوریسماکی 3تا فیلم lights in the dusk و un hombre و دختر کارخانه کبریت سازی رو گیر آوردم که فقط وقت کردم همین آخری رو ببینم و خیلی هم بهم چسبید ..

اولی رو توی دانشگاه دیدم فکر کنم و اصلا یادم نیست. دومی فیلم جالبیه در نوع خودش که سبک خاصی داره. سومی هم که یکی از معروف ترین فیلماشه و به نظرم فیلم خوبیه. البته یه جاهایی یه کم کند و کشدار می شه اما در مجموع خوشم اومد.

فیلم های سینمای کره جنوبی رو دیدی؟ جنس های خوبی پیدا می شه توشون!

راستی این فیلم تایلندی که امسال جایزه اول کن رو گرفت رو هم گرفتم که هنوز ندیدم. دیدیش؟

فرشته چهارشنبه 16 تیر 1389 ساعت 05:14 http://freshblog.blogsky.com

به !!! خبر نداری اینجاااااااااااا خانومهاااااااا با هم قرار می ذارن اکیپی میرن سکس اند سیتی رو میبینن کلی هم حال میکنن ...

اکلیپس رو دیدم در موردش می نویسم

سکس اند سیتی فیلمیه که خانوم های سن بالا بیشتر می پسندن.

منتظر اکلیپس هستم.

حمیدرضا سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 20:49

۵۰ تا فیلم از سینمای کشورهای مختلف امریکای لاتین و اروپا دارم که هنوز خودم ندیدمشون.اما میدونم همشون قشنگند.اگه خواستی لیستشو برات میفرستم.هر کدومو که خواستی و نداری بگی برات میفرستم تهران.
تو هم اگه لطف کنی لیست فیلماتو برای من بفرستی ممنون میشم.اخه من میخوام یک۲۰۰ تا فیلم برای تابستون بگیرم ولی نمیدونم چی.میخواستم از لیست تو انتخاب کنم برم بخرمشون.

می تونیم با هم مبادله کنیم اصلا. تو از لیست من انتخاب کن منم از لیست تو. برای هم کپی می کنیم می فرستیم. پست هم تازگی ها گیر نمی ده انگار.

حمیدرضا سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 12:00

اخه چه فایده داره تو که همه فیلمهای منو دیدی.با این حال دیشب یک فیلم از سینمای فنلاند دیدم که خیلی بهم حال داد.اسمش بود یخ سیاه.همینطور3-iron از سینمای کره.ستاره ساز تورناتوره را هم اگه ندیدی ببین.همینطور فیلم غریبشو.یا فیلم جدیدش باریا.
من که میدونم تو همه اینارو دیدی ولی یک چیزیو که ندیدی من بهت معرفی میکنم.سریال دکسترو ببین.از نظر من قشنگترین سریال دنیاست.باورت میشه رتبه اپیسود اخرش 9.7 بود.اگه دوست داشتی من میتونم برات بفرستمش.
حالا خداییش تو که اینهمه فیلم میبینی یک چندتایی به ما معرفی کن.ما هم بی نصیب نمونیم.

ممنون از معرفی فیلم هات. از اینها فقط همین دکستر رو ندیدم که ظاهرا سریال خوبیه. ولی الان حس سریال دیدن ندارم آخه!

من که تمام فیلم هایی که می بینم رو دارم اینور اونور معرفی می کنم. چیکار کنم دیگه؟!

سونیا دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 18:23 http://allalone.blogsky.com

مگه از آرزوهای بزرگ فیلم ساخته شده؟ واسه چه سالیه؟
منم همین نسخه دوبله کازابلانکا را دارم، فکر کنم نسخه تماما زبان اصلیش از بین رفته!!

بودن که حتما هست. بگردیم پیدا می شه.

از آرزوهای بزرگ سال ۱۹۹۸ فیلمی ساخته شده که به نظر من عالیه. گوینیت پالترو نقش استلا رو بازی می کنه. اتان هاوک پسره اس (اسمش یادم نیست) و رابرت دنیرو هم اون فراری. کارگردانش هم آلفونسو کوارون هست.

سونیا دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 14:45 http://allalone.blogsky.com

نسخه اصلی کازابلانکا هنوز پیدا می شه؟ من که هر نسخه ای میبینم همون نسخه دوبله شده قدیمیه! انگار زبان اصلیش نابود شده کلا!

نسخه ای که ما داریم تقریبا کامله. یعنی فیلم دوبله اس و اونجاها که سانسور شده هم به زبان اصلی. مدت زمان فیلم با مدت زمانی که روی imdb نوشته دقیقا یکیه.

ها؟ دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 13:13

سلام چرا تو لیست فیلمای خوبه این چند وقت اسم Shutter Island و نیاوردی!؟ این فیلم که خیلییی خوب بود! نبود!؟

این فیلم تابحال بهترین فیلم ۲۰۱۰ بوده. یکی از شاهکارهای اسکورسیزی. اما من گفتم بعد از مراسم اسکار. شاتر آیلند اوایل دی ماه اکران شد که می شه قبل از اسکار.

فرشته دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 04:59 http://freshblog.blogsky.com

وااااااااااااااااااااای تو رو خدا این مادر هند و واسه ما بفرست!!!

شرک 3 ظاهرا خیلی قشنگه
ما امشب یریم برای اکلیپس و با توجه به کلیپ هاش فکر کنم خیلی بهتر از 2 باشه ... حالا بذار ببینیم
در مورد پرینس پرشیا هم با هم بحث کردیم نمی دونم این دستان کجا بوده!!!!
رابین هوود رو هم دلم می خواد ببینم
مضخرف تر از سری های سکس و سیتی نمیشه

اتفاقا چند روی پیش داشت توی خبرها می گفت که سال 2008-2009 فیلم های زیادی بخاطر شرایط اقتصادی دنیا ساخته نشد و تهیه کننده ها این ریسک رو نکردن !!!!

پارسال اینقدر فیلم های قشنگ و وسوسه انگیز اومده بود که ما اگر هم نمی خواستیم یه جوری می رفتیم سینما

راستی من برگشتم

شرک ۳ هم مثل داستان اسباب بازی ۳، به هر حال یه دنباله سازی به حساب میاد.

سری سکس و سیتی که واقعا مزخرفن. نمی دونم چه کسانی حاضرن پول بدن برن سینما این چرندیات رو تماشا کنن.

من که خب هر فیلمی نگه نمی دارم، از سال ۲۰۰۸ دقیقا ۹۵ و از سال ۲۰۰۹ دقیقا ۱۳۰ تا فیلم دارم که همه هم فیلم های خوبی هستن. حالا نه فقط از آمریکا، ۱۳۰ تا فیلم از همه جای دنیا. از این نظر سال ۲۰۰۹ توی آرشیو من یه رکورد حساب می شه. از هیچ سالی انقدر فیلم ندارم...

منتظر نوشته هات درباره فیلم های جدیدی که می بینی هستم.

بازگشت قهرمانانه شما را هم تبریک عرض می نماییم!

عمو دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 04:21

اوه اوه اوه! استغفرالله ، خدایا منو ببخش!
من از محسن خان کمال تشکر رو دارم که من رو از خواب غفلت بیدار کرد و راه راست رو بهم نشون داد، این موضوع زندگی منو عوض کرد و چشمم به حقایق تازه ای باز شد!
ایشالله خداوندگار عالم یک در دنیا صد در آخرت به شما اجر عطا کند محسن خان!

خب حالا که شخصیت نقش منفی متحول شد، موسیقی باید بره بالا اوج بگیره بعد هم یه نور میفته رو صورت عمو یعنی اینکه ضمیرش روشن شده. بعد یه هاله ای مثل بودا میاد بالا سرش... کات به تیتراژ با صدای امیر تاجیک!

هادی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 23:25 http://playtime.blogsky.com/

آقا حسام من جدیدا زدم تو کار آکی کوریسماکی،اگه ندیدی ببین..
بعد اسکار هم که آلیس رو داشتم،اون هم خوب نبود به نظرت ؟

آلیس در سرزمین عجایب بد نبود، اما یکی از شاهکارهای تیم برتون هم نبود و به نظرم فیلمنامه تا حد زیادی می لنگید. با اینکه جلوه های بصریش رو خیلی دوست داشتم اما در کل به نظرم امتیاز بالایی نمی گیره.

از آکی کوریسماکی سه چهار تا فیلم دیدم. کارهاش تا یه جایی خوب هستن اما از یه جا به بعد تکراری می شن. دقیقا کدوم فیلم هاشو دیدی؟

محسن یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 21:38 http://after23.blogsky.com

رز ارغوانی قاهره رو به شکل ای وی آی دارم. بریزم روی دی وی دی یا این که با فلش می بری؟
یکی از زیباترین و در عین حال .......ترین فیلم های وودی.

اگه بریزین روی dvd که بهتره. اگر نه هم روی فلش می برم خودم می ریزم.

حمیدرضا یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 20:25

چند وقتیه که زدم تو سینمای اروپا.اتفاقآ فیلماش بعضآ واقعا نابند.هفته پیش یک فیلم دیدم از سینمای اسکاتلند از lars von tierبه نام شکستن امواج که خیلی به دلم نشست.دیروزم یک فیلم از سینمای ترکیه دیدم(love,bitter) که دیدنش خالی از لطف نیست.همچنین چند تا فیلم از سینمای امریکای لاتین مثل city of god,The Whore and the Whale
با این حال 2 تا فیلم که خیلی باشون حال کردم از سینمای امریکا بودEternal Sunshine of the Spotless Mind,dogville
دیشبم که داشتم قاتلین پیرزن برادران کوئن میدیدم.تجدید خاطره بود از قدیمیاش.
البته تو که خودت استاد فیلم دیدنی واینا هم اکثرا معروفند.با این حال اگه ندیدیشون حتما بگیر ببین.قدیمی هستند ولی اگه نبینی از دستت میره.

اینا رو دیدم همه رو. بازم اسم بده بالاخره از توشون یکی دو تا در میاد!

همون یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 01:13

چندتا وبلاگ داری مگه ؟!

به قول سرخ پوست ها: خیلی! (چون بیشتر از ۲ رو می گن خیلی!)

محسن شنبه 12 تیر 1389 ساعت 15:01

از قول من به عمو بگو جرات داره این کامنت رو توی یک وبلاگ هندی بزاره. مادر هند رو به عنوان نتبیه نگاه کرده. واویلا. مادر هند مشهور ترین فیلم هندیه. خب طرف خوابیده آواز میخونه الکی نیست که.
من مادر هند رو بچچه که بودم دکوپاژ شده حفظ بودم و میتونستم کنکورشو بدم. منم فقط اون سکانس خوایده رو یادمه. یعنی یادمه که هنرپیشه فیلم یعنی مرحوم نرگس روی یک چوبی سوار بود و بر امواج سیلی خروشان می رفت. شایدم وایساده بود.
آهنگای این فیلمو هنوز که هنوزه هندیا زمزمه می کنن.
خدا فقط خودش به عمو رحم کنه. یا این که تا دیر نشده کامنت دومشو پاک کن. اگر به جونش علاقه مندی.

عمو شنبه 12 تیر 1389 ساعت 13:16

اگر اون نسخه هندیشو بفرستی فکر کنم باید بابت اون دو ساعت اضافه کلی مالیات و جریمه و اینا بدیم!
حساب کن دو ساعت از فیلم رو زدن آب از آب تکون نخورده!

جوابت رو محسن داده...

عمو شنبه 12 تیر 1389 ساعت 04:50

نه بابا شوخی کردم
این مادر هند یه فیلمی بود که من بچه که بودم به عنوان تنبیه! نگاه کردم! یه چیزی حدود سه ساعت فیلمه! یعنی مثلا طرف که خوابیده دوربین داره یه ربع ازش فیلم میگره... خلاصه که اگه نبینی نصف عمرت بر فناست و اگر ببینی کلش بر فناست

مادر هند رو دیدم اتفاقا خیلی سال پیش. از فیلمای معروف سینمای هنده ولی خب دو تا نسخه داره. نسخه هندیش حدود چهار ساعته ولی نسخه بین المللیش دو ساعت.

به هر حال خواستی بگو بفرستم!!!

ر و ز ب ه جمعه 11 تیر 1389 ساعت 19:28

اتفاقن منم می خواستم بهت بگم که چرا تازگی های اون سمت راست وبلاگ سوت و کور شده و فیلم نمی بینی.

تو این لیست من تنها پرسونا رو دیدم.

اول از همه در گیر ساخت فیلم کوتاه خودم بودم و طبق یه قانون نانوشته موقع ساختن فیلم، فیلم نگاه نمی کنم.

دوم اینکه فیلم خوب اصلا نیست، همه در پیتن!

سوم اینکه این روزها سرمون با فوتبال هم گرمه یه کم.

ولی خب دارم شروع می کنم دوباره. البته تا شروع ساخت فیلم کوتاه بعدی. که الان دارم فیلمنامه اش رو می نویسم...

عمو جمعه 11 تیر 1389 ساعت 19:03

ببینم توی این آرشیوت فیلم مادر هند رو نداری؟!!

اصلا فیلم هندی ندارم! اما اگه می خوای بگو می گیرم برات میفرستم.

تازگی ها از طریق پست می شه هر چند تا سی دی و دی وی دی به هر جای دنیا که دلمون می خواد بفرستیم... دیگه بازبینی و مجوز ارشاد و اینا نمی خواد. خلاصه فیلم میلم خواستین بگین براتون بفرستم.

من جمعه 11 تیر 1389 ساعت 15:53 http://filmamoon.blogsky.com

من شاهزاده پارسی رو خریدم. توی فیلمامون نوشتم که برای دیدن فیلم هایی که اونجا میاد. التبه وسوسه بیشتری بهش دارم نسبت به هر فیلم ندیدنی دیگه.
کازابلانکا رو دیدم ایضن قبلش لایم لایت. دلم برای دیدن یک فیلم جدید از وودی تنگ شده.
به نظر من فیلم ها هرچه به زمان اسکار نزدیکتر نشان داده شوند، تاثیر بیشتری بر کل نظر هیات داوران دارد. مردم هم فیلم خوب تابستان و بهار را فراموش می کنند چرا که همه برای آخرین چیز خوبی که دیده اند بیشتر ارزش قائلند. البته گذر زمان باعث میشه که خیلی خیلی خوباشو همیشه به یاد داشته باشند و براش ارزش قائل شوند. مثل:
کازابلانکا
این بود بیانات مبسوط ما.

شاهزاده پارسی رو ببینین بعد درباره اش حرف می زنیم...

وودی آلن که فیلم زیاد داره اما فکر کنم شما همشو دیده باشین. من خیلی هاشو هنوز ندیدم. ترانه می گه شما رز قرمز قاهره رو دارین. من این یکی رو ندارم. برام بزنین هر وقت همو دیدیم بگیرم ازتون. لیست فیلمای منم که دارین. از توش یکی انتخاب کنین با هم مبادله فرهنگی انجام بدیم اینبار.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد